Záchrana původně investovaných prostředků
Tento typ podvodů se často týká klientů, kteří v minulosti naletěli na investiční podvod.

Po určité době (většinou po několika měsících) se klientovi ozve e-mailem nebo telefonicky osoba, která se představí jménem právní společnosti nebo firmy, jež údajně pomáhá takto postiženým lidem.
Dvě varianty „pomoci“ podvodníků
-
Klient zaplatí poplatky dané společnosti – začínají na menší částce a postupně přibývají další poplatky, které jsou stále vyšší. Tento podvod může trvat několik týdnů až měsíců, protože pachatelé vždy přijdou s novým typem poplatku, který je třeba uhradit. Často se stává, že si klient na poplatky vezme půjčku v bance nebo dokonce od rodiny. Pachatelé přesvědčí klienta, aby v případě, že mu zavolá banka kvůli ověření transakcí, lhal bance o skutečném účelu plateb. Klient má například tvrdit, že jde o výpomoc rodině nebo že si peníze posílá na svůj účet do zahraničí a že je vše v pořádku.
-
Klienta přesvědčí, aby umožnil vzdálený přístup k zařízení, protože mu údajně pomohou dostat se do investičního účtu a převést peníze zpět. Jedná se v podstatě o stejný typ podvodu jako v případě investic. Také ho přesvědčí, že je třeba zaplatit daně a poplatky. Pokud klient umožní pachateli vzdálený přístup, získá pachatel plnou kontrolu nad jeho internetovým bankovnictvím.
Jak se bránit
-
Neplaťte žádné poplatky předem – pokud je třeba něco uhradit, ať si to strhnou z vrácených peněz.
-
Vždy si důkladně ověřte, s kým komunikujete – ověřte si telefonní čísla a společnost na internetu, přečtěte si recenze.
-
Zamyslete se nad tím, jak se k vám vůbec dostali – nechali jste někde svůj kontakt, nebo vás oslovili sami?
-
Nepovolujte třetím osobám vzdálený přístup k vašemu zařízení.