Jasně! Platební kartu si stačí nahrát do Google anebo Applepeněženky v mobilním telefonu nebo chytrých hodinkách, které podporují funkci NFC.
Jak bezpečně platit kartami na internetu?
Doporučujeme k platbám na internetu používat jednorázové virtuální karty, které jsou rychlé a bezpečné. Dají se okamžitě vytvořit i zrušit, což se vyplatí právě při nákupech v e-shopech. Navíc platby na internetu jsou zabezpečené nejvyšší možnou ochranou citlivých dat, službou 3D Secure, kdy klient musí transakci ještě potvrdit v mobilní apce.
Po každém použití se tato virtuální jednorázová karta automaticky deaktivuje a pro další nákup se obnoví s novými údaji. Máte tak jistotu, že obchodník si kartu neuloží a nezneužije ji. Na virtuální kartu zároveň lze vracet peníze, pokud by došlo k vracení zakoupeného zboží.
Jak si kartu přidat v apce a jak s ní platit se dozvíte u nás na YouTube.
Jak zablokuji v případě potřeby kartu?
Přímo v aplikaci můžete svou kartu kdykoliv dočasně zamknout či odemknout. Případně i trvale zrušit, pokud víte, že jste o svou platební kartu nenávratně přišli – třeba odcizením nebo ztrátou. Samozřejmě se zablokováním karty vám pomůžeme i na naší telefonní lince, stačí zavolat na číslo 800 720 636, na kterém vám poradíme. Ze zahraničí volejte na +420 225 636 225.
V pracovní době (Po–Pá: 8:00–20:00 a mimo svátky):
pomůžeme vám s blokací nejrychleji na 800 720 636, ze zahraničí volejte na tel.: +420 225 636 225
Mimo pracovní dobu:
blokaci karet zvládnetenejrychleji v aplikaci Partners nebo vám pomůžeme 24/7 na 800 720 636, ze zahraničí volejte na tel.: +420 225 636 225
Umožňujete placení pomocí Garmin Pay?
Ano, placení přes Garmin Pay podporujeme.
Jak vložím hotovost na účet u Partners Banky?
Partners Banka je bezhotovostní banka. Proto nejsnazší cestou, jak vložit peníze na účet, je převod z účtu z jiné banky. Ve výjimečných situacích je možné vložit hotovost vkladem přes Českou poštu, složenkou typu A.
Lze vaší kartou platit v zahraničí?
Ano, všude tam, kde akceptují karty VISA.
Jak přidat kartu do Google Pay (Peněženka Google)?
Kartu si přidáte snadno. Nastavíte si ji za chvilku. V telefonu si spusťte aplikaci Peněženka Google . Dole klepněte na možnost Přidat do Peněženky. Klepněte na možnost Platební karta. Zobrazí se všechny karty, které máte uložené v účtu Google. Klepněte na možnost Nová kreditní nebo debetní karta. Kartu můžete přidat pomocí fotoaparátu, nebo můžete zadatúdaje ručně. Dále klepněte na Uložit. Přečtěte si podmínky vydavatele a klepněte na Přijmout.
Odcizil vám někdo platební kartu nebo máte podezření, že byl zneužit přístup k vašemu účtu?
Co nejdříve kontaktujte naši linku na 800 720 636 (Po–Pá: 8:00–20:00). Ze zahraničí volejte na +420 225 636 225.
V pracovní době (Po–Pá: 8:00–20:00 a mimo svátky):
pomůžeme vám s blokací i odblokováním nejrychleji na 800 720 636. Ze zahraničí volejte na +420 225 636 225.
Mimo pracovní dobu:
blokaci karet i odblokování zvládnete nejrychleji v aplikaci Partners nebo vám pomůžeme 24/7 na 800 720 636, ze zahraničí volejte na +420 225 636 225.
Nemůžete najít svou kartu a nejste si jistí, jestli jste ji ztratili, nebo jen někam odložili?
V mobilní aplikaci Partners máte možnost pro tyto případy svou kartu dočasně zablokovat. To vše rychle a bez poplatků. Když kartu najdete, dočasnou blokaci jednoduše vypnete a kartu můžete znovu využívat.
Nemáte přístup k aplikaci nebo jste nálezcem ztracené karty?
Můžete kontaktovat naši linku na čísle 800 720 636, kde vás ohledně blokace platebních karet obsloužíme nonstop. Ze zahraničí volejte na +420 225 636 225.
Můžu zaplatit kartou Partners Banky na kryptosměnárně?
V souvislosti s rostoucím výskytem podvodných transakcí jsme se rozhodli znemožnit použití platebních karet u vytipovaných obchodníků zprostředkovávajících nákup kryptoměn. Podle našich znalostí by se toto opatření nemělo dotknout těch z vás, kteří případně s kryptoměnami standardně obchodujete.
Co je SEPA platba a jaké jsou poplatky?
SEPA platba je rychlá a bezpečná platba v eurech v rámci EU a dalších evropských zemí. Vždy je tedy v euro měně. Poplatky společně sdílí plátce i příjemce banky. Typ poplatku je SHA, tedy příjemce i odesílatel zaplatí poplatky každý své bance. V naší bance poplatek neplatíte, ale může se stát, že některé banky mohou SEPA odchozí platbu plátci zpoplatnit.
Co je k platbě potřeba?
Číslo účtu příjemce musí být zadáno ve formátu IBAN;
Banka příjemce přistoupila k podmínkám zpracování SEPA plateb.
Zvolte „Platba do zahraničí“ a vyplňte povinné pole v platebním formuláři:
Číslo účtu příjemce ve formátu IBAN.
Částka, kterou chcete převést.
Celé jméno a příjmení příjemce, případně celý název firmy.
Měna EUR je předvyplněna.
Datum splatnosti je nastaven na „Dnes“ a nelze změnit. SEPA platba nelze zadat s budoucí splatností.
Jakým kurzem se vám SEPA platba zúčtuje?
Příchozí a odchozí SEPA platby vám přepočítáme naším interním kurzem, který najdete v mobilní aplikaci. Konkrétní hodnotu použitého kurzu najdete i jako součást informace o provedené platební transakci v mobilní aplikaci.
Kde najdu platební instrukce, abych mohla obdržet SEPA platbu na můj účet v Partners Bance?
V aplikaci si nejdříve ťukněte na svůj běžný účet, přes tlačítko “Více” se poté proklikněte na “Detail účtu”, kde najdete SEPA IBAN začínající GB.
Seznam zemí pro SEPA platby najdete přehledně v tomto dokumentu.
Jaké jsou kódy Partners Banky?
Kód Partners Banky je 6363.
BIC (SWIFT) kód je BIC PTBNCZPP. Tento kód aktuálně nelze použít pro přímý zahraniční platební styk.
IBAN kód najde každý v detailu svého účtu, například pro realizaci SEPA plateb. Partners Banka má aktuálně pro přijímání SEPA plateb IBAN kód začínající GB. Seznam zemí SEPA najdete zde.
Co je to instantní platba a jak funguje?
Instantní, nebo-li okamžitá platba, je výhodná v tom, že umožňuje zaslat peníze na protiúčet během pár vteřin, a to nejen ve všední den, ale i o svátcích a o víkendech.
Instantní platba je možná pouze mezi účty v rámci ČR.
Zda je možné zadat instantní platbu poznáte lehce ve své aplikaci. Ne všechny banky u nás totiž umí takovouto platbu přijmout. Poznáte to ale lehce při zadávání platby, kdy se vám zobrazí, zda bude částka odeslána jako okamžitá.
Limit pro okamžité platby je 100 tis. Kč.
Jaké si zvolit denní limity pro platby?
Doporučujeme si nastavit denní limit pro vaše platby i pro platební karty ve výši vašich běžných denních výdajů. Limity si můžete sami nastavit jednoduše v aplikaci a tím si i chránit peníze na účtu.
Zvýšit limity jak na kartách tak pro denní objem plateb můžete jednoduše v aplikaci na pár kliknutí.
Limit pro instantní (okamžitou) platbu je z důvodu bezpečnosti automaticky nastaven na částku 100 000 Kč a nelze jej změnit.
Máte pojištění k platební kartě?
Pojištění proti krádeži k platební kartě nenabízíme. V případě, že máte strach, že by vám mohla být karta odcizena a že by zloděj zneužil kartu na bezkontaktní platbu, doporučujeme vypnout možnost bezkontaktního placení.
Jak na zahraniční platby a kdy je bude možné využívat?
Spuštění možnosti zahraničních plateb plánujeme na září a určitě vám sem dáme i podrobnosti, jak na ně.
Jaké jsou podmínky služby cash back?
Cash back je služba, která nahrazuje výběr hotovosti z bankomatu. Můžete ji využít při placení platební kartou Partners Banky všude tam, kde ji obchodník nabízí. Většinou jsou to velké obchodní řetězce a mají u pokladen nálepku VISA. Před zaplacením útraty platební kartou (stačí minimální útrata 1 Kč) je potřeba se s obsluhou domluvit na částce, kterou si chcete vydat v hotovosti. Maximální částka je 3 000 Kč.
Příklad: Nakupujete za částku 100 Kč, chcete v hotovosti 2 000, kartou zaplatíte 2 100 Kč a pokladní vám vydá 2 000 Kč v hotovosti.
Jak na platby a výběry z bankomatů v zahraničí?
Nikdy Vám za ně nic neúčtujeme. Bohužel, nedokážeme ovlivnit to, že někteří provozovatelé bankomatů v zahraničí poplatek účtují. O výši poplatku vás musí provozovatel informovat na obrazovce bankomatu ještě před potvrzením výběru. Pokud s poplatkem nesouhlasíte, máte možnost výběr z bankomatu zrušit a využít služeb jiného provozovatele.
Doporučujeme pro výběr volit oficiální bankomaty velkých bank. Poplatek při výběru z bankomatu uvidíte započítaný společně s částkou, kterou jste vybírali z bankomatu.
DCC – nevýhodná konverze měny. Při výběru z bankomatu či platbě v zahraničí se můžete setkat i s dynamickou konverzí (tzv. DCC), kdy bankomat nebo terminál přepočítá cizí měnu na měnu vašeho účtu podle svého (často nevýhodného) kurzu.
V nastavení platební karty doporučujeme DCC vypnout. Pokud pak budete platit kartou v zahraničí a terminál se vás zeptá, zda chcete zaplatit v místní měně, nebo v CZK, tak vždy volte platbu v místní měně.
Pokud máte DCC vypnuté, tak se vás terminál sice také zeptá, ale když omylem zvolíte špatně, transakce bude zamítnuta. Přiložíte kartu znovu a zadáte, že chcete platbu v místní měně. Pak transakce projde normálně a vy se vyhnete nevýhodnému přepočtu měny.
Pro nejlepší kurz si vypněte v nastavení platební karty volbu Platby s převodem měny (DCC). Jak na to? V Menu zvolte položku Karty, následně si vyberte detail karty a klikněte na Nastavení. Uplně dole vypněte položku Platby s převodem měny (DCC).
Dynamickou konverzi (DCC) nebo poplatek za výběr můžete odmítnout, ale abyste si mohli vybrat peníze, bankomat vám většinou nedovolí odmítnout obojí. Je dobré si proto spočítat, co vás bude stát méně.
Tip: Před cestou do zahraničí si také zkontrolujte, zda máte nastavené limity na kartě dle vašich potřeb.
Jak funguje virtuální jednorázová platební karta a jak si ji přidáte do apky?
Podívejte se, jak si přidat v aplikaci jednorázovou virtuální platební kartu, abyste mohli na internetu platit bezpečně se dozvíte v našem videu. Po zaplacení karta sama zanikne, takže nemusíte mít obavu, že by kartu někdo mohl zneužít.
Co znamená v kurzovním lístku u karetních transakcí prodej a nákup?
Na stránce https://www.partnersbanka.cz/kurzy naleznete kurzy karetních transakcí. Prodej znamená, jakým kurzem vám účtujeme transakci v cizí měně. Tzn. tento kurz vám budeme počítat například když platíte v zahraničí kartou. Kurz příchozích SEPA plateb najdete v apce.
Nákup je kurz, za který u vás nakupujeme cizí měnu. Např. pokud vám dojdou ze zahraničí na váš účet peníze, tímto kurzem je převedeme na české koruny.
Jak mohu přidat kartu do Garmin Pay peněženky?
Pro používání Garmin Pay je potřeba nejprve v aplikaci Garmin Connect zvolit tuto funkci. Nastavíte si čtyřmístný PIN kód pro přístup do peněženky na vašich hodinkách. Dále zadáte údaje o platební kartě a svou adresu. Dbejte na to, abyste všechny informace zadali bez diakritiky, aby registrace proběhla správně. Na závěr si vyžádáte ověřovací SMS kód, který vám zašleme na vaše telefonní číslo. Po zadání tohoto kódu potvrdíte celý proces a můžete plně využívat kartu v Garmin Pay.
Podporujete jinou metodu ověřování u Garmin Pay než SMS kód?
Zatím ne, ale intenzivně pracujeme na tom, abychom v následujících týdnech nabídli novou ověřovací metodu.
Která zařízení podporují Garmin Pay?
Vybrané modely hodinek značky Garmin s NFC čipem. Seznam zařízení najdete v aplikaci Garmin Connect.
Mohu do svých Garmin hodinek přidat více karet?
Ano.
Jednorázové platby o vánočních svátcích a na přelomu roku.
Okamžité platby mimo banku budou během vánočních svátků probíhat standardně, tzn. že platby do 100 000,- CZK včetně, které pošlete do jiné banky podporující rovněž okamžité platby, dorazí do pár vteřin od zadání nehledě na to, zda je všední den či svátek.
Platby v rámci Partners Banky budou rovněž probíhat bez omezení. Zde navíc není limitace na částku, takže jakákoliv platba poslaná v rámci naší banky (ať už je to z běžného účtu na spořicí účet nebo z běžného účtu jinému klientovi) bude klientovi připsaná během okamžiku.
Standardní platby mimo banku během vánočních svátků odcházet nebudou. Příkazy zadané ve dnech 24.12., 25.12 a 26.12 tak budou zpracovány až první pracovní den po vánočních svátcích, což je pátek 27.12.2024. Standardní příkazy mimo banku zadané před vánočními svátky, tzn. 23.12., je potřeba zadat maximálně do poledne (12:00), abyste měli jistotu, že budou ještě týž den připsány u banky protistrany. Příkazy zadané později se u banky protistrany objeví až po vánočních svátcích.
Na přelomu roku je chování stejné jako u Vánočních svátků. Nový rok připadá na středu a okamžité platby (do 100 000,-) a platby v rámci banky budou funkční i během tohoto státku (1.1.2025).
Standardní platba do jiné banky odeslaná dne 31.12.2024 do 12:00 (poledne) odejde ještě týž den do banky klienta. Platby zadané později odejdou do banky klienta až první pracovní den po svátku, tz. 2.1.2024.
Trvalé příkazy o vánočních svátcích a na přelomu roku
Pokud máte trvalý příkaz vycházející se svou splatností na jeden ze dnů vánočních svátků (24.12., 25.12. nebo 26.12.) bude trvalý příkaz zpracován už 23.12., což je standardní chování našich trvalých příkazů, pokud jejich zpracování vyjde na víkend či svátek. V případě, že v tento den nebudete mít na účtu dostatek prostředků, pokusí se platba realizovat první pracovní den po svátcích, tzn. 27.12. a následně ještě 28.12.PŘELOM ROKU.
Trvalý příkaz, který vychází se zpracováním na 1.1.2025, tedy na svátek, bude odeslán den předem, tedy 31.12.2024. V případě, že nebude v tento den na účtu dostatek prostředků, následující pokus o odeslání platby proběhne ještě 2.1. a 3.1.2025.
Inkaso a SIPO o vánočních svátcích a na přelomu roku
Inkaso bude probíhat během vánočních svátků a na přelomu roku standardně. Jakmile protistrana zašle žádost o inkasování peněz (což probíhá pouze v pracovní dny) bude ihned vyřízená a vyinkasované prostředky budou zaslány prostistraně.
SIPO se v naší bance inkasuje vždy k 12. (první běh) a 20. (druhý běh), tzn. vánoční a novoroční provoz zpracování SIPO plateb nijak neomezí
SEPA platby o vánočních svátcích a na přelomu roku
SEPA platba zadaná během svátečního dne je z Vašeho účtu stržena a odeslána v týž den, kdy platbu zadáváte. Banka protistrany, kam jsou peníze odesílány, pak peníze na cílový účet připíše dle nastavení svých interních systémů, nejpozději však druhý pracovní den.
Při odesílání SEPA platby během svátků dbejte rovněž na kontrolu kurzu vůči EUR. Může se stát, že bude během těchto dnů méně výhodný než kurz poskytnutý během všedních dnů.
Jak fungují platby v Partners bance
Jednorázové platby dělíme v Partners Bance na dva základní typy:
Okamžité platby (někdy nazývané jako instantní)
Standardní platby
V Partners Bance se snažíme všechny platby odesílat vždy nejrychlejším možným způsobem. V aplikaci tak nenajdete žádné tlačítko či zatrhávátko, kterým byste si vybrali způsob odeslání, protože se snažíme, pokud to lze, odeslat platbu jako Okamžitou. Ne vždy to však lze. Závisí to na následujících faktorech, přičemž jakýkoliv jeden není splněn, odchází platba Standardně:
Částka
Pokud je částka do 100 000,- Kč včetně, odchází od nás Okamžitě
Banka protistrany podporuje okamžité platby
Ne všechny banky podporují Okamžité platby, pokud však ano, odchází od nás platba Okamžitě
Datum splatnosti
Platby zadané na tentýž od nás odchází Okamžitě, pokud se jedná o platby s budoucí splatností (tzn. zítra, pozítří a dále) odchází jako Standardní platby ve Vámi definovaný den
Zůstatek na účtu
Pokud ve chvíli, kdy zadáváte platbu, nemáte dostatečný zůstatek na účtu, platba čeká na dodání prostředků další dva pracovní dny. Čeká už ale jako Standardní platba, takže po dodání prostředků je platba odeslána jako Standardní. Platby čekající ve frontě na dodání peněz můžete vidět v sekci „Budoucí“ v detailu Vašeho účtu.
Pokud jeden z faktorů výše splněný není, odesíláme platbu jako Standardní. Standardní platby odesíláme 2x denně, a to vždy ráno a v poledne. Lze tak říct, že pokud platbu zadáte do oběda, měla by se ještě týž den objevit na účtu, kam platby posíláte. Pokud platbu pošlete po obědě, dorazí k příjemci až druhý den v ranních hodinách. Vždy se jedná o pracovní dny.
Standardně odesíláme rovněž platby z trvalých příkazů nebo inkas, a to vždy v první ranní dávce. V den, kdy je trvalý příkaz naplánován by tak platba měla dorazit k příjemci.
Platby v rámci naší Partners Banky naopak posíláme vždy Okamžitě, a to nehledě na výši částky, splatnost či zůstatek na účtu v době zadání platby.
Co je chargeback a kdy jej mohu využít?
Chargeback je proces, kdy banka zákazníka požádá banku obchodníka o vrácení peněz. Využít jej můžete, pokud:
Zaplatíte za zboží, které nedorazilo.
Obdržíte jiné, poškozené nebo nekvalitní zboží.
Bankomat vám nevydá peníze.
Jste zaplatili podvodníkovi.
Jak probíhá chargeback?
Nejdříve musíte kontaktovat obchodníka a pokusit se problém vyřešit s ním. Pokud neuspějete, doložíte bance veškerou komunikaci a podklady (např. potvrzení o objednávce, doklad o platbě). Banka pak zahájí proces chargebacku.
Jak dlouho trvá vyřízení chargebacku?
Řídíme se pravidly společnosti VISA. Standardní lhůta je 30 dní, ale může se lišit v závislosti na okolnostech, např. smluvních podmínkách obchodníka nebo právních předpisech.
Jak se mohu chránit před podvodnými platbami?
Doporučujeme používat jednorázové virtuální karty pro platby na neznámých nebo neověřených e-shopech. Tyto karty po první transakci automaticky expirují, takže je nelze zneužít.
Co dělat, když mi byla z karty stržena částka, kterou si nevybavuji?
Pokud se vám z účtu strhly peníze za objednávku, na kterou si nevzpomínáte, nebo pokud jste nevědomky souhlasili s opakovanou platbou (např. předplatné), může jít o neautorizovanou transakci.
Vyplňte reklamační formulář a přiložte všechny dostupné informace a dokumenty.
Jak rychle banka vyřídí reklamaci neautorizované platby?
Standardní lhůta pro vyřízení je 15 pracovních dnů, v komplikovaných případech se může prodloužit až na 35 pracovních dnů.
Jak mohu předejít problémům s platbami?
Pečlivě si čtěte podmínky předplatného a služeb.
Používejte virtuální karty při online nákupech.
Sledujte své bankovní výpisy a nastavte si notifikace na platby.
Hlídání minimálního zůstatku - jak jej nastavit?
Hlídání minimálního zůstatku spočívá v tom, že si nastavíte částku, kterou chcete uchovávat na běžném účtu (minimum je 20 000 Kč) a spolu s tím nastavíte spořicí účet, ze kterého chcete, aby byly prostředky „dobíjeny“.
hlídání lze nastavit na jakémkoliv dospělém běžném účtu (tzn. hlavní, vedlejší, společný) přes tři tečky na detailu účtu
hlídání spočívá v tom, že klient nastaví částku, kterou chce uchovávat na běžném účtu a spolu s tím nastaví spořicí účet, ze kterého chce, aby mu byly prostředky „dobíjeny“
částku, kterou lze nastavit, musí být v rozmezí 20 000 až 500 000 Kč
každou noc po půlnoci zkontrolujeme, zda je na běžném účtu zůstatek v definované výši, pokud ne, převedeme chybějící částku z vybraného spořícího účtu
pokud by na spořicím účtu nebyl dostatečný zůstatek na doplnění prostředků na běžném účtu, transakce se neprovede (ani částečně, neprovede se vůbec)
Mohu zrušit platbu kartou, kterou jsem již autorizoval/a?
Jakmile je platba kartou autorizována bankou, dochází k rezervaci prostředků na vašem účtu. Pokud nejde o duplicitní platbu nebo pokud obchodník sám neprovede storno, takovou transakci není možné jednostranně zrušit ani uvolnit zablokované prostředky. V takovém případě bude transakce zaúčtována.
Pokud máte pochybnosti o správnosti transakce – například jste neobdrželi zboží, služba nebyla poskytnuta, nebo máte pocit, že platba proběhla bez vašeho vědomí – můžete po jejím zaúčtování podat reklamaci a požádat o chargeback.