Nabízíme relevantní produkty od téměř všech hráčů na trhu, abychom každému dokázali najít nejvhodnější řešení jeho potřeb. Z vlastního portfolia nabízíme běžné a spořicí účty pro jednotlivce, páry i balíčky pro celé rodiny. Chceme totiž děti vést k finanční gramotnosti, aby v životě uměly správně hospodařit s penězi. Poskytujeme také vlastní úvěry a hypotéky.
Součástí naší mobilní aplikace je i transparentní srovnání produktů včetně jejich online sjednání.
Jak budu svůj účet ovládat?
Naši klienti mají vše k dispozici v mobilní aplikaci, která je jednoduchá a bezpečná. A právě z důvodu bezpečnosti nemáme a nebudeme mít internetové bankovnictví.
Co je potřeba k založení účtu?
Jste-li stávajícím klientem skupiny Partners, najdete bankovní nabídku přímo v aplikaci. Pro nové klienty stačí bankovní identita.
Můžu si u Partners Banky zřídit účet také pro právnickou osobu?
Prozatím ne. Nabízíme produkty pro fyzické osoby. Účty pro firmy, právnické osoby a OSVČ zatím plánujeme nejdříve v roce 2025.
V čem se lišíte od stávajících bank?
Naší hlavní výhodou je transparentnost a přehlednost, kdy klient pod „jednou střechou“ najde všechny produkty a služby, které pro svůj finanční život potřebuje. Navíc jako poradenská banka dokážeme poskytovat srovnání napříč celým trhem, a vybrat tak na míru nejvýhodnější řešení každému klientovi. Nemusíme se totiž omezovat pouze na vlastní nabídku. Klient může využít jak mobilní aplikaci, tak kvalifikovaného poradce. Všechny základní služby jako je vedení účtu, instantní platby, vydání platební karty nebo výběry ze všech bankomatů doma i v zahraničí budou zdarma.
Můžu si zvolit vlastní číslo účtu?
Ano! Hned při založení účtu dostanete na výběr.
Umožňujete i tzv. platby na kontakt?
Prozatím tuto možnost neplánujeme.
Mohu si k vám převést účet z jiné banky?
Samozřejmě! V rámci bankovní mobility můžete jednoduše přejít k nám. Zařídíme vám přes naši síť poradců jak zrušení účtu u původní banky, tak i převod platebních příkazů. Dodržujeme Standard mobility klientů.
Nabízíte půjčky, hypotéky či investice?
Úvěrové produkty včetně hypoték jsme spustili na začátku roku 2025. Nabízíme osobní a spořicí účty fyzickým osobám.
Připravujeme investiční platformu, která bude součástí mobilní aplikace a kterou postupně budeme rozšiřovat. Již dnes nalezne klient ve své aplikaci přehled vlastního investičního portfolia a jeho zhodnocení.
Máte vlastní bankovní pobočky?
Jistě! Těší nás, že se stávající vybrané Partners Markety po celé republice změní v pobočky nové Partners Banky, proto budeme moci našim klientům nabídnout jednu z nejhustějších pobočkových sítí u nás.
Kde najdu vaše bankomaty pro výběr hotovosti?
Jako klient Partners Banky můžete využít jakýkoliv bankomat po celém světě a vybrat si z něj peníze zdarma. Vlastní bankomaty zatím neplánujeme.
Jak vypadá finanční poradenství v poradenské bance?
Jakmile si u nás jako nový klient založíte účet, získáte možnost vybrat si vlastního poradce přímo v mobilní aplikaci. Samozřejmě, pokud budete chtít. Na pobočkách jsou klientům nadále k dispozici poradci, kteří díky detailní analýze komukoliv ochotně pomůžou s jakoukoliv záležitostí týkající se osobních financí. V aplikaci také uvidíte tzv. poradenskou bilanci, tedy jednoduché doporučení, jak by ideálně měla vypadat struktura vašich výdajů, rezerv a úspor, aby byla dlouhodobě udržitelná a vedla ke splnění vašich životních cílů. Hlavní výhodou aplikace je ale přehled o všech produktech, které máte. Včetně produktů našich přibližně 50 obchodních partnerů i produktů, které si do aplikace nahrajete tím, že nám je vyfotíte a my je tam nahrajeme. Do budoucna si budete moci přidat všechny své finanční produkty do aplikace na jeden klik.
Můj finanční poradce bude nově i mým bankéřem?
Ano, přesně tak. Bude dokonce poradenským bankéřem, který nenabízí pouze všechny služby vlastní banky, ale i finanční produkty celého trhu na základě jejich srovnání. A s tou výhodou, že vyhodnotí a nabídne pouze takové produkty, které skutečně vedou ke splnění vašich finančních cílů a cílů celé rodiny.
Jsem již klientem Partners a mám sjednané určité produkty. Co se s příchodem banky pro mě změní?
Všechny své produkty budete mít neustále po ruce v mobilní aplikaci. Budete je moci ale stále řešit také se svým poradcem.
Kolik stojí vaše účty?
Běžný i spořicí účet jsou zdarma bez poplatku. Sdílený účet pro dva vyjde měsíčně na 49 Kč, rodinný balíček pak na 99 Kč. Za zřízení, správu, zrušení účtu, výběry z bankomatů ani za transakce nic neplatíte. Balíček můžete kdykoliv změnit nebo vypnout.
Jak poznám, který balíček je pro mě nejvhodnější?
Jednoduše! Stačí si říct, jaké funkce potřebujete a zda účet chcete jenom pro své vlastní potřeby, nebo ho chcete sdílet s partnerem či partnerkou, případně bude sloužit celé vaší rodině včetně jejích nejmladších členů. A kdyby vám náhodu vybraný balíček nesedl, můžete ho kdykoliv změnit.
Je možné platit pomocí Google Pay a Apple Pay?
Jasně! Platební kartu si stačí nahrát do Google anebo Applepeněženky v mobilním telefonu nebo chytrých hodinkách, které podporují funkci NFC.
Musím mít u skupiny Partners sjednanou nějakou další smlouvu, abych byl i klientem její banky?
Klientem Partners Banky se stanete založením běžného účtu na základě uzavření nové Rámcové smlouvy s naší bankou.
Má můj poradce přístup také do mého účtu?
Pouze částečně. Poradce má jen takový přístup, aby dokázal klientovi pomoci se základním nastavením bankovních produktů, balíčků, dokázal mu pomoci aktivovat aplikaci nebo vyřešit v případě potřeby nestandardní situaci. Poradce ale nemůže obsluhovat účet klienta (např. realizovat platby), neuvidí ani transakční historii.
Jak je mobilní aplikace zabezpečená?
V zabezpečení aplikace jsme na českém bankovním trhu naprosto jedineční. Naši klienti se nemusí obávat odcizení hesla do bankovnictví phishingem, nebo že své heslo zapomenou. Partners Banka totiž žádné heslo nemá! Klienti se do mobilní aplikace přihlásí pomocí biometrického ověření nebo PINu, který je ovšem vždy platný pouze pro jednu konkrétní instalaci mobilní aplikace. Během ní využíváme moderní nástroje k ověření pravosti dokladu totožnosti.
Zabezpečení mobilní aplikace doporučujeme zvýšit tím, že přístup do telefonu opatříte zámkem obrazovky s PINem nebo biometrií.
Co je bankovní identita?
Jednoduchý a bezpečný způsob pro elektronické ověřování vaší totožnosti na internetu. Tento nástroj vám poskytuje banka, proto se používá název bankovní identita. U nás je bankovní identita součástí vaší aplikace Partners.
Aplikaci Partners můžete používat jako elektronický doklad totožnosti. Můžete ji využít nejen na ověření pro služby Partners, ale také když se potřebujete ověřit při jednání s úřady a nebo řadou jiných soukromých společností. Všude tam, kde uvidíte možnost využít bankovní identitu nebo ověření přes Bank iD můžete využít online ověření přes vaší aplikaci Partners.
Bankovní identitu získáte tak, že si zřídíte účet u Partners Banky. Můžete si ji zřídit osobně na kterékoliv z našich poboček a nebo si ji stáhněte ZDE.
Všude tam, kde je možné se ověřit pomocí bankovní identity vám stačí mít po ruce vaši aplikaci Partners. Například, když si budete chtít vyplnit daňové přiznání na portálu Moje daně, daňový úřad vás musí pro takovou činnost ověřit. Banka vás za tímto účelem ověří ve vaší aplikaci Partners a pošle danému úřadu informaci o tom, že jste to skutečně vy a pak už si můžete vyřídit, co potřebujete. Je to takto snadné, podívejte se sami.
Každý identifikační nástroj vyžaduje určité základy bezpečného používání. Pro bezpečné používání vaší aplikace je proto důležité dodržovat pár základních pravidel:
Vy máte za povinnost chránit váš prostředek pro elektronickou identifikaci náležitě tak, aby nedošlo k jeho zneužití neoprávněnou třetí osobou.
Váš prostředek pro elektronickou identifikaci proto musíte uchovávat v tajnosti (využívat jej optimálně pouze pokud jste o samotě), nesmíte jej vyzradit třetí osobě.
Pamatujte, že váš prostředek pro elektronickou identifikaci zadáváte vždy a pouze ve vaší aplikaci nikde jinde. Dávejte si obzvláště pozor na podvodné aplikace či internetové stránky, které po vás budou chtít uvedení vašeho prostředku pro elektronickou identifikaci a rovněž jej nikdy nesdělujte podvodníkům na telefonu.
Bankovní identitu využívejte výhradně v důvěryhodných a seriózních aplikacích a internetových stránkách.
Pokud se domníváte, že může hrozit nebezpečí zneužití vašeho prostředku pro elektronickou identifikaci – např. v případě jeho ztráty nebo dokonce již ke zneužití došlo, jste povinni nám to bez zbytečného odkladu, tedy nejdříve, jak je to možné, oznámit a to prostřednictvím našeho call centra na telefonním čísle 800 720 636.
Vaše aplikace Partners je automaticky zprovozněna, aby fungovala jako prostředek pro elektronickou identifikaci. Kdykoli ale tuto službu můžete zrušit. Více informací najdete na https://www.bankid.cz/.
Kam se mám obrátit, když potřebuji poradit ohledně bankovní identity?
Pokud byste potřebovali jakoukoliv pomoc nebo informace, neváhejte se na nás obrátit. Jsme tu pro vás buď prostřednictvím našeho call centra, přes naše poradce, nebo můžete poslat e-mail na adresu info@partnersbanka.cz. Naším cílem je zajistit, abyste vždy dostali rychlou a efektivní pomoc.
Jak je mi doručen identifikační prostředek?
Vaše aplikace slouží jako identifikační prostředek k bankovní identitě. Identifikační prostředek je vám tedy doručen ve formě aplikace, kterou nastavujeme automaticky, když se stáváte naším klientem.
Jak se dostanu ke svému identifikačnímu prostředku?
Ke svému identifikačnímu prostředku se dostanete tím, že se přihlásíte do své mobilní aplikace, která je sama o sobě identifikačním prostředkem k bankovní identitě.
Klienti Partners Banky si mohou po konzultaci se svými finančními poradci, kteří zjistí jejich profil investora, vybírat investice z celého trhu dle vlastního očekávání, požadavků a možností.
Najdu jako klient Partners Banky ve své aplikaci také fondy, do nichž díky Partners investuji?
Ano. Díky propojení bankovního a poradenského světa v jedné apce uvidíte jak bankovní produkty, tak další finanční smlouvy sjednané v rámci poradenství Partners. Poradce Partners vám dokáže na míru sestavit portfolio podle vašeho rizikového profilu, díky tomu vás ochrání před zbytečným rizikem.
Mohu si investice sjednat také na pobočce?
Samozřejmě. Na našich pobočkách je klientům k dispozici certifikovaný investiční poradce, který zjistí jak váš profil investora, tak vyhodnotí vaše očekávání a možnosti. Společně najdete řešení, které povede ke splnění vašich finančních cílů.
Jak bezpečně platit kartami na internetu?
Doporučujeme k platbám na internetu používat jednorázové virtuální karty, které jsou rychlé a bezpečné. Dají se okamžitě vytvořit i zrušit, což se vyplatí právě při nákupech v e-shopech. Navíc platby na internetu jsou zabezpečené nejvyšší možnou ochranou citlivých dat, službou 3D Secure, kdy klient musí transakci ještě potvrdit v mobilní apce.
Po každém použití se tato virtuální jednorázová karta automaticky deaktivuje a pro další nákup se obnoví s novými údaji. Máte tak jistotu, že obchodník si kartu neuloží a nezneužije ji. Na virtuální kartu zároveň lze vracet peníze, pokud by došlo k vracení zakoupeného zboží.
Jak si kartu přidat v apce a jak s ní platit se dozvíte u nás na YouTube.
Už mám svého finančního poradce, můžu si ho nechat?
Ano, určitě. Váš finanční poradce vám zůstává a výhodou je, že s ním můžete řešit i všechny bankovní otázky.
Uvidí můj finanční poradce mé zůstatky na účtu, když je zároveň i můj bankéř?
Pouze částečně. Poradce má jen takový přístup, aby dokázal klientovi pomoci se základním nastavením bankovních produktů, balíčků, dokázal mu pomoci aktivovat aplikaci nebo vyřešit v případě potřeby nestandardní situaci. Poradce ale nemůže obsluhovat účet klienta (např. realizovat platby), neuvidí ani transakční historii.
Nabízí Partners Banka sjednání pojištění jako jiné banky?
Ano. A to s výhodou, že umíme srovnat nabídky dalších pojišťoven na trhu a nepředkládáme nabídku jen od jedné konkrétní pojišťovny. Proto si klienti u nás mohou sjednat vždy to nejvýhodnější pojištění vozidel, majetku, cestovní i životní pojištění.
Musím se obracet na poradce, i když potřebuji třeba jen sjednat cestovní pojištění?
V mobilní apce Partners najdete srovnávače pro cestovní pojištění, majetkové pojištění a pojištění vozidel. Můžete si tak sami na pár kliků udělat nejen srovnání podmínek, ale smlouvu i rovnou sjednat. Samozřejmě, na poradce se můžete obracet kdykoliv potřebujete radu anebo je vám osobní kontakt pohodlnější.
Chci si u Partners Banky založit účet, ale poradce nechci.
Nic se neděje, zcela chápeme vaše rozhodnutí. Pomocí bankovní identity (Bank ID) si můžete osobní anebo spořicí účet založit i bez poradce jednoduše i online.
V aplikaci vidím srovnávač pojištění, na jaké druhy pojištění se vztahuje?
V Partners aplikaci si jednoduše srovnáte nabídky cestovního pojištění (klidně i cestou na letiště), povinného ručení či pojištění majetku. Až si vyberete to nejvýhodnější, jen zadáte pár vstupních parametrů a bez jakéhokoliv papírování si pojištění přímo v apce sjednáte online.
V jakých měnách si můžu účty založit?
Zatím jen v českých korunách. Účty v eurech a amerických dolarech připravujeme.
Kde najdu kurzovní lístek?
Platný kurzovní lístek najdete v aplikaci i na našich webových stránkách.
Jak zablokuji v případě potřeby kartu?
Přímo v aplikaci můžete svou kartu kdykoliv dočasně zamknout či odemknout. Případně i trvale zrušit, pokud víte, že jste o svou platební kartu nenávratně přišli – třeba odcizením nebo ztrátou. Samozřejmě se zablokováním karty vám pomůžeme i na naší telefonní lince, stačí zavolat na číslo 800 720 636, na kterém vám poradíme. Ze zahraničí volejte na +420 225 636 225.
V pracovní době (Po–Pá: 8:00–20:00 a mimo svátky):
pomůžeme vám s blokací nejrychleji na 800 720 636, ze zahraničí volejte na tel.: +420 225 636 225
Mimo pracovní dobu:
blokaci karet zvládnetenejrychleji v aplikaci Partners nebo vám pomůžeme 24/7 na 800 720 636, ze zahraničí volejte na tel.: +420 225 636 225
Jak v případě ztráty telefonu zablokuji aplikaci?
S tímto vám kdykoliv pomůžeme na naší telefonní lince, stačí zavolat na číslo 800 720 636. Blokaci karet, ale i veškerých plateb, zvládnete nejrychleji online. Ze zahraničí volejte na tel.: +420 225 636 225.
Jak si nastavím tmavý či světlý režim v aplikaci?
Tmavý či světlý režim si můžete nastavit přímo v aplikaci. V Menu zvolte Nastavení aplikace a následně Vzhled aplikace.
Můžu mít aplikaci nainstalovanou na více zařízeních?
Možné to je, ale vždy je potřeba aplikaci spárovat s občanským průkazem nebo pomocí QR kódu.
Mohu si Partners aplikaci nainstalovat i na tablet?
Naše aplikace je primárně určená pro použití na mobilních telefonech, optimalizaci pro tablety připravujeme.
Může mít dítě vlastní bankovní aplikaci?
Jistě, chceme totiž vést děti k finanční gramotnosti, aby se učily odpovědně zacházet s penězi. Pro nejmladší dětské klienty máme speciální, hravou aplikaci s křečkem. Těm starším, které už budou chtít víc „dospělácký“ vzhled, je určena teen verze. Mezi těmito verzemi jde v apce snadno přepínat.
Jak je dětská aplikace zabezpečená?
V zabezpečení aplikace jsme na českém bankovním trhu naprosto jedineční. Naši klienti se nemusí obávat odcizení hesla do bankovnictví phishingem, nebo že své heslo zapomenou. Partners Banka totiž žádné heslo nemá! Klienti se do mobilní aplikace přihlásí pomocí biometrického ověření nebo PINu, který je ovšem vždy platný pouze pro jednu konkrétní instalaci mobilní aplikace. Během ní využíváme moderní nástroje k ověření pravosti dokladu totožnosti. Zabezpečení mobilní aplikace doporučujeme zvýšit tím, že přístup do telefonu opatříte zámkem obrazovky s PINem nebo biometrií.
Uvidí do dětské aplikace také rodiče?
Ano, protože bez jejich souhlasu se neprovedou platby, které dětský klient ve své dětské aplikaci zadá. Rodičovský dohled tak zajistí, že mámy a tátové budou mít vše plně pod kontrolou.
Umožňujete placení pomocí Garmin Pay?
Ano, placení přes Garmin Pay podporujeme.
Jak vložím hotovost na účet u Partners Banky?
Partners Banka je bezhotovostní banka. Proto nejsnazší cestou, jak vložit peníze na účet, je převod z účtu z jiné banky. Ve výjimečných situacích je možné vložit hotovost vkladem přes Českou poštu, složenkou typu A.
Lze vaší kartou platit v zahraničí?
Ano, všude tam, kde akceptují karty VISA.
Nabízíte také hypoteční úvěry?
Ano, nabízíme. Úvěrové produkty včetně hypoték si můžete sjednat u svého poradce.
Může si u vás založit účet cizinec?
Samozřejmě! Musíme pouze ověřit u každého klienta jeho identitu. K tomu potřebujeme platný identifikační průkaz, třeba cestovní pas pro občany EU. Má-li ale cizinec bankovní identitu (tzv. Bank ID), dokážeme ho snadno identifikovat bez osobní návštěvy pobočky a účet mu zřídíme na dálku. Klienti ze zemí mimo EU ještě musí doložit povolení k pobytu vydané Českou republikou.
Pro koho je určený „Balíček pro dva“ a co obsahuje?
Hodí se všem párům, které řeší společné finance a společné výdaje. Díky tomuto balíčku máte jeden účet společný, s rovnocenným přístupem k penězům. V tomto společném účtu jste rovnocennými parťáky, oba máte svou vlastní platební kartu a oba můžete s prostředky nakládat; což je výhoda zejména v ne úplně příjemných životních situacích, kdy by některý z partnerů mohl zůstat bez přístupu k penězům. V Balíčku pro dva ale můžete současně mít i vlastní účet, na který partner nevidí. Měsíční poplatek za tento balíček činí 49 Kč.
Pokud máte balíček Pro dva dostáváte od nás automaticky základní úrokovou sazbu na spořicím účtu.
Co obnáší „Balíček pro rodinu“?
„Balíček pro rodinu“ obsahuje kromě běžných účtů také společný účet pro dva dospělé a dětský účet pro holky a kluky již od 6 let věku. Aby tito nejmladší klienti mohli mít vlastní účet, je třeba doložit občanský průkaz či cestovní pas dítěte a rodný list s vazbou na rodiče. Dítě získá vlastní platební kartu a hravou aplikaci s figurkou křečka, pro starší je určena víc dospělácká „teen“ verze, na niž kluci a holky snadno přepnou v apce, až povyrostou nebo budou chtít. V dětské aplikaci se mladí klienti učí zacházet s penězi, můžou zábavnou formou plnit úkoly, mít přehled o kapesném. A rodiče mají přitom nad pohybem peněz kontrolu díky rodičovskému dohledu. V „Balíčku pro rodinu“ jsou i spořicí účet a společný spořicí účet. Měsíční poplatek za tento balíček je 99 Kč.
Pokud máte balíček Pro rodinu dostáváte od nás automaticky základní úrokovou sazbu na spořicím účtu.
Mohu změnit balíček?
Jistě, záleží jen na vás. Balíčky můžete změnit v aplikaci.
Když si balíček sjednám třeba 10. den v měsíci, naúčtujete mi měsíční poplatek v celé výši?
Ne, my hrajeme fér. Zaplatíte jen poměrnou část za konkrétní kalendářní měsíc.
Proč nejde posílat peníze mezi spořicími účty anebo si prostředky na spořicí účet u Partners Banky zaslat z jiné banky?
Hlavním důvodem je ochrana prostředků, které nejsou určeny pro pravidelné platby – k tomu slouží osobní účty. Smyslem spořicího učtu je totiž především uchování finanční rezervy pro nenadálé výdaje. Samozřejmě, peníze ze svého spořicího účtu u Partners Banky si můžete poslat na osobní účet vedený tamtéž.
Jak přidat kartu do Google Pay (Peněženka Google)?
Kartu si přidáte snadno. Nastavíte si ji za chvilku. V telefonu si spusťte aplikaci Peněženka Google . Dole klepněte na možnost Přidat do Peněženky. Klepněte na možnost Platební karta. Zobrazí se všechny karty, které máte uložené v účtu Google. Klepněte na možnost Nová kreditní nebo debetní karta. Kartu můžete přidat pomocí fotoaparátu, nebo můžete zadatúdaje ručně. Dále klepněte na Uložit. Přečtěte si podmínky vydavatele a klepněte na Přijmout.
Musí mít dítě vlastní telefonní číslo?
Ano, bez toho není možné, aby měl vlastní bankovní aplikaci.
Jak aktivuji aplikaci dětem?
Z vašeho Google nebo Apple Storu si stáhněte naši aplikaci Partners. Aplikaci je pak možné aktivovat přes doklad dítěte. Nebo můžete v aplikaci pro dospělé vygenerovat dítěti QR kód pro aktivaci. QR kód se generuje z detailu dětského účtu přes banner nebo cestou: Více/Aktivace aplikace.
Kdo může zakládat dětské účty?
Dětské účty může zakládat pouze majitel balíčku.
Můj partner na balíčku nevidí dětské účty. Co pro to můžu udělat?
Pokud byl partner do balíčku doplněn až po založení dětských účtů, aby měl k dětským účtů přístup, je nutné mu udělit disponentská práva. Toto nastavení najdete na dětském účtu - více - detail účtu. Pokud je partner na balíčku před založením dětských účtů, nabízí se udělení disponentských práv přímo v procesu založení.
Čí majetek jsou prostředky na dětském účtu?
Prostředky na dětském účtu jsou majetkem dítěte. Proto není na dětském účtu v dospělé verzi aplikace tlačítko Platba. Rodič nemůže z dětského účtu peníze převést na svůj, ani jiný účet.
Musím vždy schvalovat platby dítěti?
Rodič může schvalování plateb vypnout.
Jak se liší naše společné účty od disponentského modelu?
Na našem společném účtu jsou prostředky vlastněny oběma klienty napůl. Není tedy možné vyjmout z účtu druhou osobu (to je v případě disponenta možné). V případě disponentských práv jsou prostředky stále vlastněné pouze majitelem účtu a práva mohou být kdykoliv odebrána.
Co když nechci, aby můj partner viděl, kolik mám peněz na účtu?
Naši klienti mají ke společnému účtu zároveň i účet osobní. Na tento účet společník z balíčku nevidí. Stejně tak je možné mít i osobní spořicí účet. Například výplata tedy může chodit na osobní účet, nikoli na společný.
Pokud máme společný balíček, vidíme si automaticky i smlouvy?
Ne. Smlouvy z poradenství je nutné nasdílet samostatně, s balíčkem nesouvisí. Pokud tedy nechcete s partnerem své smlouvy sdílet, ale chcete mít společný účet, je to možné.
Kdy budete mít kreditní karty?
Prozatím v tomto roce neplánujeme zavedení kreditních karet.
Můžu se přes Partners aplikaci podívat na účty, které mám vedené u jiných bank?
Ano, tuto možnost máte v rámci naší aplikace. Můžete si připnout účet vedený u jiné banky a dívat se na transakční historii v rámci jedné aplikace. Stejně tak bude možné do budoucna zadat platební příkaz z naší aplikace i z účtu v jiné bance.
Máte spořicí účty pro děti?
Ano, spořicí účty pro děti jsou k dispozici od verze aplikace 1.28 a vyssi. Tuto verzi musí mít jak rodič, tak dítě.
Mohou si děti zvolit vlastní číslo účtu?
Tuto možnost plánujeme ve 2. čtvrtletí, zatím to tedy možné není.
Co se stane se spořicím účtem, když si změním balíček?
Účet vám zůstane a samozřejmě i peníze, které na účtu máte. Účet se jen přesune do vašeho aktuálního balíčku. S balíčkem Pro dva nebo Pro rodinu navíc můžete spořit společně ve dvou nebo s celou rodinou. Navíc s naším balíčkem Pro dva nebo Pro rodinu není třeba plnit podmínku 5 plateb kartou, abyste získali základní úrokovou sazbu na spořicím účtu. Tu máte s těmito našimi balíčky automaticky.
Můžu si posílat nebo vybírat peníze ze svého spořicího účtu?
Ano, ale pouze ze svého nebo Společného běžného účtu. Peníze máte tak plně pod kontrolou a nikam vám ze spoření neutečou. Na svém běžném účtu tak máte jasný přehled o všech svých příjmech a výdajích.
Kdy se mi začnou peníze na spořícím účtu úročit?
Hned, jak je tam pošlete. Každý den počítáme úrok z vašeho aktuálního zůstatku a součet za celý měsíc vám připíšeme na účet .
Kdy se mi připíše úrok na účet?
Každý první den v měsíci.
Jsou mé peníze na spořicím účtu pojištěné?
Ano, vaše peníze jsou zajištěné zákonným pojištěním vkladů až do výše 100 tisíc EUR (přibližně 2,5 mil. Kč). Počítají se všechny vaše peníze na běžných a spořicích účtech.
Jaké jsou podmínky pro udržení výhodné sazby úroků na spořicím účtu?
U balíčků Pro dva a Pro rodinu máte základní úrokovou sazbu automaticky bez podmínek. U balíčku Pro jednoho stačí k získání základní sazby zaplatit každý měsíc 5x kartou.
Abyste měli čas se rozkoukat, tak v kalendářním měsíci, kdy jste si první spořicí účet založili a následující 3 kalendářní měsíce, od nás dostanete základní úrokovou sazbu, aniž byste museli tuto podmínku plnit. Pro udržení základní úrokové sazby pro následující měsíc je třeba ve 3. kalendářním měsíci začít plnit podmínky, tedy provést alespoň 5 plateb kartou nebo si sjednat balíček Pro dva nebo rodinu.
Jakmile podmínku plateb kartou nebo sjednání balíčku Pro dva nebo Pro rodinu v kalendářním měsíci splníte, máte od nás v následujícím kalendářním měsíci základní úrokovou sazbu.
Kdy musím začít plnit podmínky v balíčku Pro jednoho?
Podmínky pro získání výhodné základní úrokové sazby musíte začít plnit nejpozději ve 3. kalendářní měsíc od založení prvního spořicího účtu.
Příklad: První Spořicí účet jste si založili v 14. dubna, zbytek dubna a celý květen, červen a červenec máte automaticky základní sazbu. Pro udržení základní úrokové sazby pro srpen je třeba v červenci začít plnit podmínky, tedy provést alespoň 5 plateb kartou nebo si sjednat balíček Pro dva nebo rodinu.
Jak si mohu posílat nebo vybírat peníze ze spořicího účtu?
Jednoduše a bezpečně ve své apce můžete peníze přesouvat pouhým pohybem prstu mezi svými účty, jak to zrovna potřebujete.
Musím mít svůj osobní běžný účet, když chci využívat hlavně společný účet?
Ano, každý zákazník musí mít svůj hlavní běžný účet. Teprve pak lze zákazníka přidat do sdíleného účtu. Budete tak mít každý jeden hlavní běžný účet, který uvidíte jen vy a druhý sdílený, který vidíte oba. Svůj hlavní běžný účet využívat nemusíte pokud nechcete, ale bez něj nelze sdílený účet založit Nezapomeňte ale, že k tíži hlavního běžného účtu jsou účtovány veškeré poplatky, proto je potřeba na něj alespoň ke konci měsíce převést částku odpovídající výši poplatku.
Jaká je pracovní doba?
Pracovní doba se odvíjí od konkrétní pozice a týmu. Nejsme otroci konceptu od-do. Hlavním cílem je, aby naše práce byla hotová.
Je možné využívat home office?
Home office využíváme pravidelně. Záleží na konkrétním týmu, nejčastěji se setkáte s poměrem 2 dny home office versus 3 dny kancelář. Ale záleží na domluvě s manažerem.
Jak u vás zaparkuji, pokud budu dojíždět do práce autem?
V Praze máme sídlo na Chodově v ulici Türkova a je možné zaparkovat zdarma v okolí budovy.
Jaké máte benefity?
Máme spoustu benefitů. Ty tradiční i ty méně tradiční.
Příspěvek na stravování v hodnotě 123 Kč za den,
6 dnů volna na zotavenou navíc ke 4 týdnům dovolené,
fixní příspěvek na penzijní připojištění 1 500 Kč měsíčně, případně na DIP
home office a flexibilní pracovní doba,
očkování proti chřipce nebo vitamínový balíček,
telefony i zvýhodněné tarify pro rodinné příslušníky,
Pokud se nacházíte na území, kam Rohlík rozváží, stačí si vytvořit účet na www.rohlik.cz a můžete hned začít nakupovat.
Jak zaplatit kartou na Rohlíku?
Je to jednoduché, v košíku zvolte jako platební metodu „kartou online“ a zadejte číslo vaší karty. Nezapomeňte, že to musí být karta Partners Banky.
Můžu zaplatit na Rohlik.cz pomocí Apple Pay nebo Google Pay?
Ano, můžete zaplatit plastovou a virtuální kartou Partners Banky i přes Apple Pay a Google Pay, ale platba musí být online, nikoliv při přebírání nákupu u kurýra.
Co když už Rohlík Xtra mám?
Vaše zbývající období se vám zdarma prodlouží o měsíc za každý měsíc, ve kterém provedete dva nákupy kartou Partners Banky na Rohlík.cz a to až 12x.
Co když už mám placený balíček?
Balíček vám zůstává a zpravidla hned následující den, nejpozději druhý den po online platbě kartou máte balíček zdarma. Následující kalendářní měsíc od platby vám běží až roční období zdarma.
Můžu měnit balíček?
Ano, můžete jak potřebujete. Balíček Pro jednoho máme standardně zdarma. Balíček Pro dva a Pro rodinu máte po zaplacení nákupu naší kartou na Rohliku na 12 měsíců zdarma.
Co se stane když jeden měsíc neudělám dva nákupy?
Bohužel od dalšího měsíce o Rohlík Xtra i balíčky zdarma přijdete. Ale pokud v dalším měsíci provedete zase alespoň dvě platby kartou Partners Banky na Rohlík.cz měsíčně, od dalšího měsíce se vám Rohlík Xtra i vybraný balíček zdarma zase aktivuje, pokud tedy již neuplynul rok od první platby.
Od kdy platí roční období?
Roční období pro Rohlík Xtra i naše balíčky se počítá od následujícího měsíce po první platbě kartou Partners Banky na Rohlik.cz a to pro balíčky i Rohlík Xtra.
Od kdy se po platbě na Rohlik.cz změní balíček?
Sleva na poplatek vám běží zpravidla hned následující den, nejpozději druhý den po online platbě kartou Partners Banky na Rohlík.cz. Výběr balíčku a jeho změnu pak můžete udělat jednoduše v apce. Je tedy na vás který balíček je pro vás vhodný a od kdy ho začnete používat.
.
Co musím splnit, abych měl členství Xtra na Rohlik.cz zdarma?
Stačí zaplatit na Rohlik.cz 2x do měsíce kartou naší banky.
Co když už placený balíček zdarma mám?
Tak se vám u nás nic nemění, balíček zdarma vám zůstává, bez ohledu na nákupy na Rohlík.cz, ale Rohlík Premium zdarma až na rok získáte.
Odcizil vám někdo platební kartu nebo máte podezření, že byl zneužit přístup k vašemu účtu?
Co nejdříve kontaktujte naši linku na 800 720 636 (Po–Pá: 8:00–20:00). Ze zahraničí volejte na +420 225 636 225.
V pracovní době (Po–Pá: 8:00–20:00 a mimo svátky):
pomůžeme vám s blokací i odblokováním nejrychleji na 800 720 636. Ze zahraničí volejte na +420 225 636 225.
Mimo pracovní dobu:
blokaci karet i odblokování zvládnete nejrychleji v aplikaci Partners nebo vám pomůžeme 24/7 na 800 720 636, ze zahraničí volejte na +420 225 636 225.
Nemůžete najít svou kartu a nejste si jistí, jestli jste ji ztratili, nebo jen někam odložili?
V mobilní aplikaci Partners máte možnost pro tyto případy svou kartu dočasně zablokovat. To vše rychle a bez poplatků. Když kartu najdete, dočasnou blokaci jednoduše vypnete a kartu můžete znovu využívat.
Nemáte přístup k aplikaci nebo jste nálezcem ztracené karty?
Můžete kontaktovat naši linku na čísle 800 720 636, kde vás ohledně blokace platebních karet obsloužíme nonstop. Ze zahraničí volejte na +420 225 636 225.
Můžu zaplatit kartou u kurýra?
Platbou kartou u kurýra bohužel nevznikne nárok na akci, je potřeba zaplatit nákup on-line na Rohlík.cz
Kde najdu číslo karty?
Číslo karty, platnost a bezpečnostní CVV kód najdete buď přímo na zadní straně karty, nebo v aplikaci kliknutím na symbol oka v pravém horním rohu karty.
Můžu zaplatit kartou Partners Banky na kryptosměnárně?
V souvislosti s rostoucím výskytem podvodných transakcí jsme se rozhodli znemožnit použití platebních karet u vytipovaných obchodníků zprostředkovávajících nákup kryptoměn. Podle našich znalostí by se toto opatření nemělo dotknout těch z vás, kteří případně s kryptoměnami standardně obchodujete.
Co je SEPA platba a jaké jsou poplatky?
SEPA platba je rychlá a bezpečná platba v eurech v rámci EU a dalších evropských zemí. Vždy je tedy v euro měně. Poplatky společně sdílí plátce i příjemce banky. Typ poplatku je SHA, tedy příjemce i odesílatel zaplatí poplatky každý své bance. V naší bance poplatek neplatíte, ale může se stát, že některé banky mohou SEPA odchozí platbu plátci zpoplatnit.
Co je k platbě potřeba?
Číslo účtu příjemce musí být zadáno ve formátu IBAN;
Banka příjemce přistoupila k podmínkám zpracování SEPA plateb.
Zvolte „Platba do zahraničí“ a vyplňte povinné pole v platebním formuláři:
Číslo účtu příjemce ve formátu IBAN.
Částka, kterou chcete převést.
Celé jméno a příjmení příjemce, případně celý název firmy.
Měna EUR je předvyplněna.
Datum splatnosti je nastaven na „Dnes“ a nelze změnit. SEPA platba nelze zadat s budoucí splatností.
Jakým kurzem se vám SEPA platba zúčtuje?
Příchozí a odchozí SEPA platby vám přepočítáme naším interním kurzem, který najdete v mobilní aplikaci. Konkrétní hodnotu použitého kurzu najdete i jako součást informace o provedené platební transakci v mobilní aplikaci.
Kde najdu platební instrukce, abych mohla obdržet SEPA platbu na můj účet v Partners Bance?
V aplikaci si nejdříve ťukněte na svůj běžný účet, přes tlačítko “Více” se poté proklikněte na “Detail účtu”, kde najdete SEPA IBAN začínající GB.
Dětský účet můžete založit jak s poradcem na pobočce, tak online přes mobilní apku rodiče. Pro založení potřebujete jeden doklad (pas nebo občanský průkaz) a rodný list dítěte. Pokud jste ještě nevyužili služeb poradce Partners, můžete sjednat účet online.
Kde najdu seznam zemí SEPA?
Seznam zemí pro SEPA platby najdete přehledně v tomto dokumentu.
Jaké jsou kódy Partners Banky?
Kód Partners Banky je 6363.
BIC (SWIFT) kód je BIC PTBNCZPP. Tento kód aktuálně nelze použít pro přímý zahraniční platební styk.
IBAN kód najde každý v detailu svého účtu, například pro realizaci SEPA plateb. Partners Banka má aktuálně pro přijímání SEPA plateb IBAN kód začínající GB. Seznam zemí SEPA najdete zde.
Co je to instantní platba a jak funguje?
Instantní, nebo-li okamžitá platba, je výhodná v tom, že umožňuje zaslat peníze na protiúčet během pár vteřin, a to nejen ve všední den, ale i o svátcích a o víkendech.
Instantní platba je možná pouze mezi účty v rámci ČR.
Zda je možné zadat instantní platbu poznáte lehce ve své aplikaci. Ne všechny banky u nás totiž umí takovouto platbu přijmout. Poznáte to ale lehce při zadávání platby, kdy se vám zobrazí, zda bude částka odeslána jako okamžitá.
Limit pro okamžité platby je 100 tis. Kč.
Jaké si zvolit denní limity pro platby?
Doporučujeme si nastavit denní limit pro vaše platby i pro platební karty ve výši vašich běžných denních výdajů. Limity si můžete sami nastavit jednoduše v aplikaci a tím si i chránit peníze na účtu.
Zvýšit limity jak na kartách tak pro denní objem plateb můžete jednoduše v aplikaci na pár kliknutí.
Limit pro instantní (okamžitou) platbu je z důvodu bezpečnosti automaticky nastaven na částku 100 000 Kč a nelze jej změnit.
Vztahuje se akce s Rohlík Xtra i na ty klienty, kteří chtějí (nebo mají) balíček Pro jednoho?
Ano, naše akce s Rohlik.cz se vztahuje na všechny naše klienty, bez ohledu na to, jaký balíček mají.
Co všechno lze převést v rámci mobility klientů a jaký typ účtu?
Lze převést trvalý příkaz, inkaso, SIPO. Co nelze převést je šablona plateb, ale tu si jednoduše vytvoříte na pár kliknutí v aplikaci.
Pokud je účet, který chcete převést tzv. neplatební (např. spořicí účet), tak tento typ účtu převést nelze. Tento typ účtu musíte zrušit u své banky sami.
Jak dlouho trvá v rámci mobility převést účet z jiné banky k vám?
O převod účtu z jiné banky k nám můžete požádat přímo vašeho poradce. Celý proces zabere nejméně 13, maximálně 30 pracovních dní.
Máte pojištění k platební kartě?
Pojištění proti krádeži k platební kartě nenabízíme. V případě, že máte strach, že by vám mohla být karta odcizena a že by zloděj zneužil kartu na bezkontaktní platbu, doporučujeme vypnout možnost bezkontaktního placení.
Jak zrušit účet v Partners Bance?
Sice by nás mrzelo, kdybyste u nás zrušili účet, ale víme, že i takové věci se stávají. Loučení se nicméně nemá moc protahovat, tak aby i to naše rozloučení bylo co nemilosrdnější, přinášíme pár rad, jak na to. A pokud byste se k nám chtěli vrátit zpátky, rádi vás opět uvítáme.
Pro zrušení běžného účtu nám nejlépe napište zprávu přímo z aplikace. Přes Menu - Poslat zprávu nám prosím napište, na jaké číslo účtu chcete převést zůstatek a my již vše zařídíme. A to i v případě, že byste na účtu žádný zůstatek neměli. Bez toho by nás naše bezpečnostní systémy nepustily dál. Zrušení účtu proběhne do 30 dní. Pokud byste k účtu neměli přidělenou platební kartu, umíme to do následujícího pracovního dne.
Zrušení spořicího účtu je nejrychlejší přes aplikaci. Kliknete na konkrétní spořicí účet v přehledu, zvolíte Detail účtu a následně Zrušit účet.
Neustále na sobě makáme, takže v nejbližších měsících půjde zrušit běžný účet také jednoduše kliknutím v aplikaci.
Jak na zahraniční platby a kdy je bude možné využívat?
Spuštění možnosti zahraničních plateb plánujeme na září a určitě vám sem dáme i podrobnosti, jak na ně.
Notifikace v aplikaci a jak na ně?
Ptáte se nás, zda si můžete vybrat, jaké notifikace vám chodí přímo z aplikace. Prozatím tuto možnost nemáme, máte variantu si zapnout nebo vypnout všechny notifikace. Do budoucna plánujeme rozšíření možností, prozatím ale nelze vybrat možnost, že vám chodily např. do e-mailu. Archiv notifikací prozatím nemáme.
Jak skrýt a zobrazit zůstatek na všech účtech v aplikaci?
Občas se může stát, že nepotřebujete, aby někdo zahlédl váš zůstatek na účtech. Možnost skrýt zůstatek máte v aplikaci hned na první stránce po přihlášení. Vlevo nahoře je ikona oka. Když na ní kliknete, okamžitě se vám skryje nebo zobrazí zůstatek na účtech.
Jaké jsou podmínky služby cash back?
Cash back je služba, která nahrazuje výběr hotovosti z bankomatu. Můžete ji využít při placení platební kartou Partners Banky všude tam, kde ji obchodník nabízí. Většinou jsou to velké obchodní řetězce a mají u pokladen nálepku VISA. Před zaplacením útraty platební kartou (stačí minimální útrata 1 Kč) je potřeba se s obsluhou domluvit na částce, kterou si chcete vydat v hotovosti. Maximální částka je 3 000 Kč.
Příklad: Nakupujete za částku 100 Kč, chcete v hotovosti 2 000, kartou zaplatíte 2 100 Kč a pokladní vám vydá 2 000 Kč v hotovosti.
Jak na platby a výběry z bankomatů v zahraničí?
Nikdy Vám za ně nic neúčtujeme. Bohužel, nedokážeme ovlivnit to, že někteří provozovatelé bankomatů v zahraničí poplatek účtují. O výši poplatku vás musí provozovatel informovat na obrazovce bankomatu ještě před potvrzením výběru. Pokud s poplatkem nesouhlasíte, máte možnost výběr z bankomatu zrušit a využít služeb jiného provozovatele.
Doporučujeme pro výběr volit oficiální bankomaty velkých bank. Poplatek při výběru z bankomatu uvidíte započítaný společně s částkou, kterou jste vybírali z bankomatu.
DCC – nevýhodná konverze měny. Při výběru z bankomatu či platbě v zahraničí se můžete setkat i s dynamickou konverzí (tzv. DCC), kdy bankomat nebo terminál přepočítá cizí měnu na měnu vašeho účtu podle svého (často nevýhodného) kurzu.
V nastavení platební karty doporučujeme DCC vypnout. Pokud pak budete platit kartou v zahraničí a terminál se vás zeptá, zda chcete zaplatit v místní měně, nebo v CZK, tak vždy volte platbu v místní měně.
Pokud máte DCC vypnuté, tak se vás terminál sice také zeptá, ale když omylem zvolíte špatně, transakce bude zamítnuta. Přiložíte kartu znovu a zadáte, že chcete platbu v místní měně. Pak transakce projde normálně a vy se vyhnete nevýhodnému přepočtu měny.
Pro nejlepší kurz si vypněte v nastavení platební karty volbu Platby s převodem měny (DCC). Jak na to? V Menu zvolte položku Karty, následně si vyberte detail karty a klikněte na Nastavení. Uplně dole vypněte položku Platby s převodem měny (DCC).
Dynamickou konverzi (DCC) nebo poplatek za výběr můžete odmítnout, ale abyste si mohli vybrat peníze, bankomat vám většinou nedovolí odmítnout obojí. Je dobré si proto spočítat, co vás bude stát méně.
Tip: Před cestou do zahraničí si také zkontrolujte, zda máte nastavené limity na kartě dle vašich potřeb.
Jaké výhody má vedlejší účet?
Když potřebujete držet některé vklady a výdaje odděleně, založte si ke svému běžnému účtu jeden nebo více vedlejších účtů. Vedlejší účet je váš další osobní účet, nelze ho mít jako společný účet. Můžete si jich založit až 5. Všechny jsou zdarma a fungují podobně jako běžný účet.
Rozdíl oproti běžnému účtu je v tom, že k vedlejšímu účtu si můžete nechat vydat pouze virtuální debetní kartu, nemůžete zadat SEPA platby a nelze vytvořit jednorázová virtuální karta.
Jak funguje úroková sazba na spořicím účtu při změně balíčku?
U balíčku Pro jednoho stačí k (znovu)získání zvýhodněné základní sazby v kalendářním měsíci provést alespoň 5 plateb kartou nebo mít až do konce kalendářního měsíce sjednaný balíček Pro dva nebo Pro rodinu a pro následující kalendářní měsíc budete mít základní sazbu. Abyste měli čas se rozkoukat, tak po zbytek měsíce, v němž jste si první spořicí účet založili, a následující 3 kalendářní měsíce od nás dostanete základní úrokovou sazbu, aniž byste museli podmínku plnit. Pro udržení základní sazby pro následující kalendářní měsíce je třeba ve 3. kalendářním měsíci začít plnit podmínky.
Příklad ochrany 3 měsíců:
První Spořicí účet jste si založili 14. dubna, zbytek dubna a celý květen, červen a červenec máte automaticky základní sazbu. Pro udržení základní úrokové sazby pro srpen je třeba v červenci začít plnit podmínky, tedy provést alespoň 5 plateb kartou nebo si sjednat balíček Pro dva nebo rodinu.
Příklad, již mám sníženou sazbu:
Nesplnili jste podmínky a máte v srpnu sníženou úrokovou sazbu na spořícím účtu. Abyste znovuzískal zvýhodněnou základní úrokovou sazbu, tak musíte v průběhu srpna provést alespoň 5 plateb kartou nebo si sjednat balíček Pro dva nebo Pro rodinu a mít ho sjednaný až do konce měsíce. Po splnění těchto podmínek se vám pro celý následující kalendářní měsíc září nastaví zvýhodněná úroková sazba. Tyto podmínky platí i pro následující měsíce.
Jak založit společný účet?
Je to velmi jednoduché, jen nezapomeňte na to, že nejdříve musí mít oba partneři vlastní běžný účet u nás. Pokud jej jeden z vás nemá, bude potřeba si stáhnout apku Partners a sjednat si pomocí Bank ID vlastní osobní účet.
V menu v apce klikněte na Založit nový produkt, vyberte Sdílený běžný účet a postupujte dále podle pokynů.
Ze svého telefonního seznamu si vyberete svého partnera.
Partnerovi dorazí SMS pozvánka.
Pokud nemá váš partner vlastní osobní účet v Partners bance, tak právě nyní je ta chvíle, kdy je potřeba si stáhnout apku Partners a sjednat si jej. Následně tedy potvrdit pozvánku ke společnému účtu. Pokud účet již oba máte, stačí tedy potvrdit pozvánku.
Vy v apce finálně potvrdíte založení společného účtu a máte hotovo.
Jak založit dětský účet?
Založit účet pro děti není vůbec žádná věda. Budete to mít na pár kliknutí. Budete potřebovat doklad totožnosti dítěte (občanku, pas nebo rodný list).
V menu v apce klikněte na Založit nový produkt, vyberte Dětský běžný účet a postupujte dále podle pokynů.
Pokud má mít dítě vlastní aplikaci, potřebuje mít vlastní mobilní telefon.
Po založení účtu je na vás, zda dítěti objednáte kartu, nastavíte limity plateb kartou a další parametry.
Přejeme dětem, ať se jim jejich vlastní účet líbí!
Jak funguje virtuální jednorázová platební karta a jak si ji přidáte do apky?
Podívejte se, jak si přidat v aplikaci jednorázovou virtuální platební kartu, abyste mohli na internetu platit bezpečně se dozvíte v našem videu. Po zaplacení karta sama zanikne, takže nemusíte mít obavu, že by kartu někdo mohl zneužít.
Jak a kdy se děti přepnou z dětské apky na teen apku?
Naše dětská aplikace s křečkem je určená dětem do 11 let. Poté automaticky dojde k přepnutí apky na verzi pro teenagery. Pokud by ale stále chtěli mít dětskou verzi, mohou se až do 13 let věku přepnout zpět na apku s křečkem.
P.S.: Ne, je nám líto, ale dospělí opravdu nemohou mít v apce křečka. :)
Co znamená v kurzovním lístku u karetních transakcí prodej a nákup?
Na stránce https://www.partnersbanka.cz/kurzy naleznete kurzy karetních transakcí. Prodej znamená, jakým kurzem vám účtujeme transakci v cizí měně. Tzn. tento kurz vám budeme počítat například když platíte v zahraničí kartou. Kurz příchozích SEPA plateb najdete v apce.
Nákup je kurz, za který u vás nakupujeme cizí měnu. Např. pokud vám dojdou ze zahraničí na váš účet peníze, tímto kurzem je převedeme na české koruny.
Připojení účtu z jiné banky aneb jak na PSD2
V aplikaci máte možnost připojit si účty z jiné banky pomocí PSD2. jedná se o vaše konto u konkurence, ke kterému dáte naší aplikaci přístup a to pro účely zobrazování transakcí na těchto účtech v naší aplikaci. Díky tomu máte pak pohromadě v jedné aplikace všechny účty a do budoucna s nimi budete moct disponovat i přímo z naší aplikace.
Aktuálně je možné připojit si účty z těchto bank - Airbank, Creditas, Česká spořitelna, Fiobanka, KB, mBank, Raiffeissenbank a Unicredit. Do budoucna budeme doplňovat další banky. Připojené účty jsou pouze k pasivnímu náhledu, možnost provádět z nich platby doplníme v některé z následujících verzí aplikace.
Připojení účtu z jiné banky je k dispozici pod pluskem, které najdete na hlavní obrazovce vpravo nahoře. Následně zvolte možnost Připojit jinou banku.
Aplikace vás připojením sama navede, vyberte si nejdříve z nabídky bank, které propojení nabízí, poté budete přesměrováni na stránky jednotlivých bank k ověření.
Po potvrzení u jiné banky budete následně přesměrováni zase zpět do naší aplikace a na dashboardu krom našeho běžného, spořicího, dětské, společného, účtu uvidíte ještě Připojené účty jiných bank. Po jejich rozkliknutí se vám pak načtou transakce proběhlé na těchto připojených účtech a můžete si je tak prohlížet v jedné apce.
Jak se počítá výše mateřské?
Peněžitá pomoc v mateřství se počítá jako 70 % z denního vyměřovacího základu. Ten zjistíte z hrubého příjmu za posledních 12 měsíců, vyděleného počtem kalendářních dnů.
Kdy končí mateřská a začíná rodičovská?
Rodičovská dovolená navazuje na mateřskoudovolenou. Ta končí po 28 týdnech, resp. po 37 týdnech v případě dvojčat.
Jak dlouho se pobírá mateřská?
Mateřská neboli peněžitá pomoc v mateřství se pobírá po dobu 28 týdnů, resp. 37 týdnů v případě, že žena porodí dvojčata.
Kdo vyplácí peněžitou pomoc v mateřství?
Peněžitou pomoc v mateřství vyplácí Česká správa sociálního zabezpečení.
Dětský spořicí účet - jak jej založit?
I děti mají své sny. Aby se naučily, jak funguje svět peněz a získaly ty správné návyky, mohou si na ně spořit v apce. Vy jim můžete pomoct tím, že jim jako rodič založíte spořicí účet v apce. Spořicí účet dítěti může založit majitel balíčku Pro rodinu, dítě si jej založit nemůže. K účtu není vydávána karta a není možné si zvolit číslo účtu.
Kolik spořicích účtů může dítě mít a co znamenají a jak se nastavují cíle?
Spořicích účtů může mít vaše dítě téměř neomezeně, máme nastaven limit 99. U spořicího účtu si mohou děti nastavit spořicí cíle. Například pokud má vysněnou hračku, na kterou chce spořit, může si zvolit název cíle "Lego Star Wars". Těchto cílů může mít neomezeně. Jako rodič zároveň vidíte, jaké cíle si vaše dítě dalo a kolik má naspořeno.
Cíle nejsou povinné, účet může sloužit jako standardní spořicí účet.
Po dosažení částky přijde notifikace, že je cíl splněn.
Jak je úročen dětský spořicí účet?
Dětský spořicí účet je úročen stejně, jako dospělácký v balíčku Pro rodinu, takže vždy základní úrokovou sazbou. Aktuální úrokovou sazbu naleznete na https://www.partnersbanka.cz/cenik-a-urokove-sazby.
Mohou si děti posílat nebo vybírat peníze ze svého spořicího účtu?
Ano, ale pouze ze svého běžného účtu. Peníze mají tak plně pod kontrolou a nikam jim ze spoření neutečou. Na jejich běžném účtu tak mají jasný přehled o všech svých příjmech a výdajích. Peníze na spořicí účet mohou na přímo poslat i rodiče ze svého běžného účtu vedeného v Partners Bance.
Jak lze zrušit dětský spořicí účet?
Dětský spořicí účet může zrušit pouze rodič. Peníze se vypořádají na dětský běžný účet.
Co je třeba pro žádost o půjčku?
Vyberte si svého poradce a sjednejte si schůzku. Budete potřebovat osobní doklady, informace k vašim příjmům, výdajům a závazkům. Společně vyplníte úvěrovou žádost a za 10 minut budete vědět výsledek. V případě potřeby vám řekneme jaké další dokumenty jsou nezbytné.
Kdy je nutný přistupitel k půjčce?
Nejčastěji v situaci, kdy rozdíl mezi příjmy a výdaji neumožní poskytnout požadovaný úvěr. Poradce vám pomůže vše spočítat a také zvážit, zda potřebujete takový úvěr.
Kdy a jak mohu předčasně splácet?
Na mimořádné splátky máte nárok ze zákona, který také určuje kdy si banka může účtovat poplatky. My aktuálně neúčtujeme žádné a tuto informaci najdete v Ceníku úvěrů.
Formulář najdete na našem webu a můžete nám ho předat prostřednictvím mobilní aplikace, datovou schránkou, poštou nebo osobně poradci. Do 3 pracovních dnů vám pošleme vyčíslení úvěru s instrukcemi, jak dále postupovat.
Jak odstoupit od úvěru?
Máte nárok odstoupit od úvěru ve lhůtě do 14 dnů od podpisu smlouvy. Stačí nám dát vědět s využitím formuláře, který najdete na našem webu a předáte nám ho prostřednictvím mobilní aplikace, datovou schránkou, poštou nebo osobně poradci. Do 3 pracovních dnů vám pošleme vyčíslení úvěru s instrukcemi jak dále postupovat. Součástí vyčíslení bude i informace o úroku do data splacení úvěru, které by mělo v souladu se zákonem proběhnout nejpozději do 30 dnů od oznámení o odstoupení od úvěru. Při odstoupení od úvěru nejsou účtovány žádné poplatky.
Mohu si zvolit den splácení?
Při sjednání úvěru máte možnost si den splácení zvolit.
Jaké příjmy lze uznat pro žádost o půjčku?
Obecně akceptujeme všechny druhy příjmů fyzické osoby, které plynou ze zaměstnání, podnikání, či dalších obdobných zdrojů. Důležité je zdroj a jeho výši doložit a s tím vám nejlépe pomůže váš poradce. Nemůžeme však akceptovat příjmy vyplácené v hotovosti.
Jak se smlouva o půjčku podepisuje?
Smlouvu o půjčce podepíšete v mobilní aplikaci, kterou si aktivujete nejpozději právě před podpisem. Pomůže vám s tím poradce, nebo si aplikaci můžete stáhnout a instalovat sami.
Kolik a na jak dlouho si můžu půjčit?
Půjčky poskytujeme od 50.000,- Kč do 1.000.000,- na dobu 6 měsíců až 10 let. Pokud však máte hypotéku, je nejdelší možná doba splatnosti 8 let.
Jak probíhá schválení půjčky?
Spolu s poradcem vyplníte žádost, zkontrolujeme vaše příjmy a výdaje, úvěrové registry a potvrdíme vám, že můžeme úvěr poskytnout. Když nám, nejčastěji s využitím výpisů z vašeho běžného účtu nebo s využitím posledního daňového přiznání poté doložíte v žádosti uvedené informace, připravíme vám smlouvu o půjčce.
Kde najdu parametry své půjčky?
Vaši půjčku a její parametry, splácení a splátkový kalendář můžete sledovat v mobilní aplikaci, kde budete mít k dispozici i podepsanou smluvní dokumentaci.
Co se stane, když nezaplatím splátku včas?
Určitě vás upozorníme a dáme vám k dispozici lhůtu, kdy nebudeme účtovat úrok z prodlení. V případě prodlení do 7 dnů se neděje nic vážného, ale je vhodné při opakovaných potížích projít s poradcem, jak jim v budoucnu zamezit.
Co se stane, když už jsem v prodlení a přesto nezaplatím dlužnou částku do data uvedeného na poslední výzvě k úhradě?
Spojíme se s vámi a budeme společně řešit co se stalo a hledat řešení. Budeme vám účtovat úrok z prodlení a v některých případech pak hrozí i zesplatnění úvěru.
Jaké jsou sankce, pokud jsem v prodlení se splácením?
Budeme vám účtovat úrok z prodlení dle Ceníku úvěrů. Pokud nebudete mít aktivní apku, pošleme vám za cenu dle Ceníku úvěrů upomínku poštou. Smluvní pokuty neúčtujeme.
Jak zjistím, kolik peněz mi ještě zbývá doplatit?
Všechny vždy aktuální informace najdete mobilní aplikaci.
Co když nebudu schopen půjčku splácet?
Co nejdříve se s námi spojte a budeme společně hledat řešení, jak upravit splátkový kalendář.
Budu platit při půjčce nějaké poplatky?
Neúčtujeme žádné poplatky za poskytnutí úvěru, za čerpání úvěru, ani za vedení úvěrového účtu. Více informací naleznete v Ceníku úvěrů
Kdy budu mít peníze k dispozici? Jak dlouho trvá vyřízení půjčky?
Do deseti minut vám řekneme výsledek. Pak počkáme na doložení dokumentů a po jejich doložení a potvrzení nabídky podepíšete smlouvu. Po jejich podpisu vám přijdou peníze na váš běžný účet v naší bance.
Mohu si změnit výši měsíční splátky, den splácení nebo délku splácení v průběhu půjčky?
Pro úpravy parametrů vašeho úvěru je nejlepší kontaktovat vašeho poradce. Zatím tyto změny umožníme v rámci situací, kdy máte problém se splácením, ale v budoucnu plánujeme, že si parametry půjčky budete měnit v aplikaci. O tom vás budeme včas informovat.
Musím mít u vás vedený běžný účet, abych si mohl vzít půjčku?
Podmínkou pro poskytnutí půjčky je založení hlavního běžného účtu v naší bance, jehož vedení je zdarma.
Nejsem občanem ČR. Mohu si také požádat o půjčku a co musím doložit?
Půjčky poskytujeme i cizincům, nejlepší je obrátit se na vašeho poradce.
Musím si sjednat pojištění schopnosti splácet?
Ne, podmínkou ke schválení úvěru to není. Ale obecně to doporučujeme, poradí vám poradce.
Proč nejde půjčku sjednat online?
Naší filozofií je pomáhat lidem bohatnout, a ne se zadlužovat. Proto bychom rádi, abyste svou potřebu nejprve probrali se svým poradcem, který vám pomůže najít nejlepší řešení. I když naši půjčku umíme sjednat rychle, nechceme být prodejcem rychlých půjček, ale vaším partnerem pro řešení každé finanční situace.
Jak mohu přidat kartu do Garmin Pay peněženky?
Pro používání Garmin Pay je potřeba nejprve v aplikaci Garmin Connect zvolit tuto funkci. Nastavíte si čtyřmístný PIN kód pro přístup do peněženky na vašich hodinkách. Dále zadáte údaje o platební kartě a svou adresu. Dbejte na to, abyste všechny informace zadali bez diakritiky, aby registrace proběhla správně. Na závěr si vyžádáte ověřovací SMS kód, který vám zašleme na vaše telefonní číslo. Po zadání tohoto kódu potvrdíte celý proces a můžete plně využívat kartu v Garmin Pay.
Podporujete jinou metodu ověřování u Garmin Pay než SMS kód?
Zatím ne, ale intenzivně pracujeme na tom, abychom v následujících týdnech nabídli novou ověřovací metodu.
Která zařízení podporují Garmin Pay?
Vybrané modely hodinek značky Garmin s NFC čipem. Seznam zařízení najdete v aplikaci Garmin Connect.
Mohu do svých Garmin hodinek přidat více karet?
Ano.
Co je kód banky?
Kód banky je čtyřmístné číslo, které slouží k jednoznačné identifikaci konkrétní banky nebo jiného poskytovatele platebních služeb v České republice. Tento kód se používá při tuzemských platebních transakcích a najdete ho za lomítkem v čísle bankovního účtu. Každá banka má svůj unikátní kód, který je přidělen Českou národní bankou. Pro mezinárodní platby se používají jiné kódy, konkrétně BIC nebo SWIFT.
Co je IBAN kód?
IBAN (International Bank Account Number) je mezinárodní formát čísla bankovního účtu, který usnadňuje přesné a bezpečné zpracování zahraničních plateb. IBAN obsahuje kód země, kontrolní číslice, kód banky a samotné číslo účtu. Tento standard umožňuje jednoznačnou identifikaci účtu v zahraničí, což minimalizuje chyby při převodech peněz mezi různými zeměmi.
Co je SWIFT kód?
SWIFT (Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication) kód, také známý jako BIC (Bank Identifier Code), je jedinečný identifikátor banky, který se používá při mezinárodních transakcích. Tento kód identifikuje konkrétní banku, a proto je klíčový pro směrování mezinárodních plateb. SWIFT/BIC kód je obvykle složen z 8 až 11 znaků, které označují banku, její pobočku a zemi.
Jednorázové platby o vánočních svátcích a na přelomu roku.
Okamžité platby mimo banku budou během vánočních svátků probíhat standardně, tzn. že platby do 100 000,- CZK včetně, které pošlete do jiné banky podporující rovněž okamžité platby, dorazí do pár vteřin od zadání nehledě na to, zda je všední den či svátek.
Platby v rámci Partners Banky budou rovněž probíhat bez omezení. Zde navíc není limitace na částku, takže jakákoliv platba poslaná v rámci naší banky (ať už je to z běžného účtu na spořicí účet nebo z běžného účtu jinému klientovi) bude klientovi připsaná během okamžiku.
Standardní platby mimo banku během vánočních svátků odcházet nebudou. Příkazy zadané ve dnech 24.12., 25.12 a 26.12 tak budou zpracovány až první pracovní den po vánočních svátcích, což je pátek 27.12.2024. Standardní příkazy mimo banku zadané před vánočními svátky, tzn. 23.12., je potřeba zadat maximálně do poledne (12:00), abyste měli jistotu, že budou ještě týž den připsány u banky protistrany. Příkazy zadané později se u banky protistrany objeví až po vánočních svátcích.
Na přelomu roku je chování stejné jako u Vánočních svátků. Nový rok připadá na středu a okamžité platby (do 100 000,-) a platby v rámci banky budou funkční i během tohoto státku (1.1.2025).
Standardní platba do jiné banky odeslaná dne 31.12.2024 do 12:00 (poledne) odejde ještě týž den do banky klienta. Platby zadané později odejdou do banky klienta až první pracovní den po svátku, tz. 2.1.2024.
Trvalé příkazy o vánočních svátcích a na přelomu roku
Pokud máte trvalý příkaz vycházející se svou splatností na jeden ze dnů vánočních svátků (24.12., 25.12. nebo 26.12.) bude trvalý příkaz zpracován už 23.12., což je standardní chování našich trvalých příkazů, pokud jejich zpracování vyjde na víkend či svátek. V případě, že v tento den nebudete mít na účtu dostatek prostředků, pokusí se platba realizovat první pracovní den po svátcích, tzn. 27.12. a následně ještě 28.12.PŘELOM ROKU.
Trvalý příkaz, který vychází se zpracováním na 1.1.2025, tedy na svátek, bude odeslán den předem, tedy 31.12.2024. V případě, že nebude v tento den na účtu dostatek prostředků, následující pokus o odeslání platby proběhne ještě 2.1. a 3.1.2025.
Inkaso a SIPO o vánočních svátcích a na přelomu roku
Inkaso bude probíhat během vánočních svátků a na přelomu roku standardně. Jakmile protistrana zašle žádost o inkasování peněz (což probíhá pouze v pracovní dny) bude ihned vyřízená a vyinkasované prostředky budou zaslány prostistraně.
SIPO se v naší bance inkasuje vždy k 12. (první běh) a 20. (druhý běh), tzn. vánoční a novoroční provoz zpracování SIPO plateb nijak neomezí
SEPA platby o vánočních svátcích a na přelomu roku
SEPA platba zadaná během svátečního dne je z Vašeho účtu stržena a odeslána v týž den, kdy platbu zadáváte. Banka protistrany, kam jsou peníze odesílány, pak peníze na cílový účet připíše dle nastavení svých interních systémů, nejpozději však druhý pracovní den.
Při odesílání SEPA platby během svátků dbejte rovněž na kontrolu kurzu vůči EUR. Může se stát, že bude během těchto dnů méně výhodný než kurz poskytnutý během všedních dnů.
Jak fungují platby v Partners bance
Jednorázové platby dělíme v Partners Bance na dva základní typy:
Okamžité platby (někdy nazývané jako instantní)
Standardní platby
V Partners Bance se snažíme všechny platby odesílat vždy nejrychlejším možným způsobem. V aplikaci tak nenajdete žádné tlačítko či zatrhávátko, kterým byste si vybrali způsob odeslání, protože se snažíme, pokud to lze, odeslat platbu jako Okamžitou. Ne vždy to však lze. Závisí to na následujících faktorech, přičemž jakýkoliv jeden není splněn, odchází platba Standardně:
Částka
Pokud je částka do 100 000,- Kč včetně, odchází od nás Okamžitě
Banka protistrany podporuje okamžité platby
Ne všechny banky podporují Okamžité platby, pokud však ano, odchází od nás platba Okamžitě
Datum splatnosti
Platby zadané na tentýž od nás odchází Okamžitě, pokud se jedná o platby s budoucí splatností (tzn. zítra, pozítří a dále) odchází jako Standardní platby ve Vámi definovaný den
Zůstatek na účtu
Pokud ve chvíli, kdy zadáváte platbu, nemáte dostatečný zůstatek na účtu, platba čeká na dodání prostředků další dva pracovní dny. Čeká už ale jako Standardní platba, takže po dodání prostředků je platba odeslána jako Standardní. Platby čekající ve frontě na dodání peněz můžete vidět v sekci „Budoucí“ v detailu Vašeho účtu.
Pokud jeden z faktorů výše splněný není, odesíláme platbu jako Standardní. Standardní platby odesíláme 2x denně, a to vždy ráno a v poledne. Lze tak říct, že pokud platbu zadáte do oběda, měla by se ještě týž den objevit na účtu, kam platby posíláte. Pokud platbu pošlete po obědě, dorazí k příjemci až druhý den v ranních hodinách. Vždy se jedná o pracovní dny.
Standardně odesíláme rovněž platby z trvalých příkazů nebo inkas, a to vždy v první ranní dávce. V den, kdy je trvalý příkaz naplánován by tak platba měla dorazit k příjemci.
Platby v rámci naší Partners Banky naopak posíláme vždy Okamžitě, a to nehledě na výši částky, splatnost či zůstatek na účtu v době zadání platby.
Co je třeba pro žádost o hypotéku?
Vyberte si svého poradce a sjednejte si schůzku. Budete potřebovat osobní doklady, informace k vašim příjmům, výdajům a závazkům a k nemovitosti. Společně vyplníte úvěrovou žádost. Zároveň vám řekneme, jaké další dokumenty jsou nezbytné.
Jaké příjmy lze uznat pro žádost o hypotéku?
Obecně akceptujeme všechny druhy příjmů fyzické osoby, které plynou ze zaměstnání, podnikání, či dalších obdobných zdrojů. Důležité je zdroj a jeho výši doložit a s tím vám nejlépe pomůže váš poradce. Nemůžeme však akceptovat příjmy vyplácené v hotovosti.
Mohu si zvolit den splácení u hypotéky?
Při sjednání hypotéky máte možnost si den splácení zvolit.
Jak probíhá schválení hypotéky?
Spolu s poradcem vyplníte žádost, zkontrolujeme vaše příjmy a výdaje, úvěrové registry a potvrdíme vám, že můžeme úvěr poskytnout. Doložíte nám dokumenty, které vám specifikuje poradce a následuje ocenění nemovitosti, které proběhne buď online nebo s využitím odhadce dle seznamu Banky. Banka následně žádost posoudí a v případě kladného výsledku připraví veškerou smluvní dokumentaci, kterou podepíšete v mobilní aplikaci (zástavní smlouvy fyzicky).
Jak se smlouva o hypotéce podepisuje?
Smlouvu o hypotéce podepíšete v mobilní aplikaci, kterou si aktivujete nejpozději právě před podpisem. Pomůže vám s tím poradce, nebo si aplikaci můžete stáhnout a instalovat sami.
Jak probíhá podpis zástavních smluv?
Zástavní smlouvy zašleme dle dohody při žádosti o hypotéku vám nebo zástavci spolu s průvodním dopisem a instrukcemi. Podpis proběhne fyzicky a musí být ověřen. V souladu s instrukcemi jsou pak zástavní smlouvy společně s návrhem na vklad doručeny na příslušný katastr nemovitostí.
Jak proběhne čerpání hypotéky?
Doložíte nám splnění podmínek pro čerpání, které máte definované v úvěrové smlouvě. Zašlete nám žádost o čerpání. My vše zkontrolujeme a pokud bude vše v pořádku, hypotéku načerpáme. Důležité je poslat dokumenty v předstihu alespoň 5 pracovních dní před plánovaným datem čerpání. S čerpáním se také můžete obrátit na svého poradce, který vám s celým procesem pomůže.
Budu platit při hypotéce nějaké poplatky?
Neúčtujeme žádné poplatky za poskytnutí hypotéky, za čerpání hypotéky, ani za vedení úvěrového účtu. Více informací naleznete v Ceníku úvěrů.
Kde najdu parametry své hypotéky?
Vaši hypotéku a její parametry, splácení a splátkový kalendář můžete sledovat v mobilní aplikaci, kde budete mít k dispozici i podepsanou smluvní dokumentaci.
Kdy a jak mohu hypotéku předčasně splácet?
Na mimořádné splátky máte nárok ze zákona, který také určuje, kdy si banka může účtovat poplatky. My aktuálně neúčtujeme žádné a tuto informaci najdete v Ceníku úvěrů.
Formulář najdete na našem webu a můžete nám ho předat prostřednictvím mobilní aplikace, datovou schránkou, poštou nebo osobně poradci. Do 3 pracovních dnů vám pošleme vyčíslení úvěru s instrukcemi, jak dále postupovat.
Jak odstoupit od hypotéky?
Máte nárok odstoupit od hypotéky ve lhůtě do 14 dnů od podpisu smlouvy. Stačí nám dát vědět s využitím formuláře, který najdete na našem webu a předáte nám ho prostřednictvím mobilní aplikace, datovou schránkou, poštou nebo osobně poradci. Do 3 pracovních dnů vám pošleme vyčíslení hypotéky s instrukcemi, jak dále postupovat. Součástí vyčíslení bude i informace o výši úroku do data splatnosti hypotéky, které by mělo proběhnout v souladu se zákonem nejpozději do 30 dnů od oznámení o odstoupení od smlouvy. Při odstoupení od smlouvy nejsou účtovány žádné poplatky.
Co se stane, když nezaplatím splátku včas?
Určitě vás upozorníme a dáme vám k dispozici lhůtu, kdy nebudeme účtovat úrok z prodlení. V případě prodlení do 7 dnů se neděje nic vážného, ale je vhodné při opakovaných potížích projít s poradcem, jak jim v budoucnu zamezit.
Co se stane, když už jsem v prodlení a přesto nezaplatím dlužnou částku do data uvedeného na poslední výzvě k úhradě?
Spojíme se s vámi a budeme společně řešit co se stalo a hledat řešení. Budeme vám účtovat úrok z prodlení a v některých případech pak hrozí i zesplatnění úvěru.
Jaké jsou sankce, pokud jsem v prodlení se splácením hypotéky?
Spojíme se s vámi a budeme společně řešit co se stalo a hledat řešení. Budeme vám účtovat úrok z prodlení a v některých případech pak hrozí i zesplatnění úvěru.
Co když nebudu schopen půjčku splácet?
Co nejdříve se s námi spojte a budeme společně hledat řešení, jak upravit splátkový kalendář.
Na co si můžu vzít hypotéku?
Hypotéku můžete využít na koupi hotové nemovitosti nebo refinancování. Hypotéku na stavbu domu nebo na rekonstrukci teprve chystáme.
Co je chargeback a kdy jej mohu využít?
Chargeback je proces, kdy banka zákazníka požádá banku obchodníka o vrácení peněz. Využít jej můžete, pokud:
Zaplatíte za zboží, které nedorazilo.
Obdržíte jiné, poškozené nebo nekvalitní zboží.
Bankomat vám nevydá peníze.
Jste zaplatili podvodníkovi.
Jak probíhá chargeback?
Nejdříve musíte kontaktovat obchodníka a pokusit se problém vyřešit s ním. Pokud neuspějete, doložíte bance veškerou komunikaci a podklady (např. potvrzení o objednávce, doklad o platbě). Banka pak zahájí proces chargebacku.
Jak dlouho trvá vyřízení chargebacku?
Řídíme se pravidly společnosti VISA. Standardní lhůta je 30 dní, ale může se lišit v závislosti na okolnostech, např. smluvních podmínkách obchodníka nebo právních předpisech.
Jak se mohu chránit před podvodnými platbami?
Doporučujeme používat jednorázové virtuální karty pro platby na neznámých nebo neověřených e-shopech. Tyto karty po první transakci automaticky expirují, takže je nelze zneužít.
Co dělat, když mi byla z karty stržena částka, kterou si nevybavuji?
Pokud se vám z účtu strhly peníze za objednávku, na kterou si nevzpomínáte, nebo pokud jste nevědomky souhlasili s opakovanou platbou (např. předplatné), může jít o neautorizovanou transakci.
Vyplňte reklamační formulář a přiložte všechny dostupné informace a dokumenty.
Jak rychle banka vyřídí reklamaci neautorizované platby?
Standardní lhůta pro vyřízení je 15 pracovních dnů, v komplikovaných případech se může prodloužit až na 35 pracovních dnů.
Jak mohu předejít problémům s platbami?
Pečlivě si čtěte podmínky předplatného a služeb.
Používejte virtuální karty při online nákupech.
Sledujte své bankovní výpisy a nastavte si notifikace na platby.
Hlídání minimálního zůstatku - jak jej nastavit?
Hlídání minimálního zůstatku spočívá v tom, že si nastavíte částku, kterou chcete uchovávat na běžném účtu (minimum je 20 000 Kč) a spolu s tím nastavíte spořicí účet, ze kterého chcete, aby byly prostředky „dobíjeny“.
hlídání lze nastavit na jakémkoliv dospělém běžném účtu (tzn. hlavní, vedlejší, společný) přes tři tečky na detailu účtu
hlídání spočívá v tom, že klient nastaví částku, kterou chce uchovávat na běžném účtu a spolu s tím nastaví spořicí účet, ze kterého chce, aby mu byly prostředky „dobíjeny“
částku, kterou lze nastavit, musí být v rozmezí 20 000 až 500 000 Kč
každou noc po půlnoci zkontrolujeme, zda je na běžném účtu zůstatek v definované výši, pokud ne, převedeme chybějící částku z vybraného spořícího účtu
pokud by na spořicím účtu nebyl dostatečný zůstatek na doplnění prostředků na běžném účtu, transakce se neprovede (ani částečně, neprovede se vůbec)
Nahlášení úmrtí - Musím Partners Banku informovat o úmrtí klienta?
Ne, Partners Banka získává informace o úmrtí automaticky z Registru obyvatel.
Co se děje s produkty zesnulého klienta?
Platební karty: Platební karty zesnulého jsou automaticky zablokovány po obdržení informace o úmrtí.
Účty a trvalé příkazy: Účty zůstávají aktivní, dokud je na nich dostatek prostředků. Pokud například z účtu zesnulého platíte nájem, je nutné účet pravidelně doplňovat.
Společné účty: Pokud měl zesnulý balíček Pro dva nebo Pro rodinu, druhý majitel má nadále přístup ke společným účtům beze změny.
Důchod: Pokud byl důchod zasílán na účet u Partners Banky, banka zajistí jeho vrácení České správě sociálního zabezpečení.
Úvěr / hypotéka:
Pokud byl zesnulý klient hlavním dlužníkem z úvěru/hypotéky a existuje přistupitel k takovému úvěru/hypotéce přistupitel, pokračuje přistupitel v placení až do vyřešení dědického řízení. Pokud byl úvěr/hypotéka bez přistupitele, banka vstoupí do jednání s notářem (dědicem/dědici) a pokračování ve splácení úvěru/hypotéky bude řešeno v rámci dědického řízení.
Pokud byl zesnulý klient přistupitelem z úvěru/hypotéky, úvěr/hypotéka jsou nadále spláceny hlavním dlužníkem a banka s hlavním dlužníkem případně řeší osobu nového přistupitele.
Dědické řízení při úmrtí klienta - kdo jej vede a co připraví notář?
Kdo vede dědické řízení? Dědické řízení vede notář určený soudem. Notář vás kontaktuje, jakmile bude pověřen.
Co připraví notář? Notář provede soupis majetku zesnulého a připraví dokument nazvaný Vypořádání dědictví. Tento dokument budete potřebovat pro vyřízení dědictví v bance.
Notář v průběhu či až po skončení (což je častější varianta) dědického řízení vydá příslušné dokumenty, zejména „Rozhodnutí o dědictví“, které musí být opatřeny doložkou právní moci, a na jejichž základě banka podnikne příslušné kroky - např. výplatu zůstatku na účtu dědici/dědicům, změnu osoby dlužníka z úvěru/hypotéky apod.
Vypořádání dědictví v Partners Bance - jak vyřidit dědictví
Notář v průběhu či až po skončení (častější) dědického řízení vydá příslušné dokumenty, zejména „Rozhodnutí o dědictví“, které musí být opatřeny doložkou právní moci, a na jejichž základě banka podnikne příslušné kroky - např. výplatu zůstatku na účtu dědici/dědicům, změnu osoby dlužníka z úvěru/hypotéky apod.
Jak mohu vyřídit dědictví? Nejrychlejší je digitální cesta. Požádejte notáře, aby zaslal dokument Vypořádání dědictví do datové schránky Partners Banky. Alternativně můžete dokument doručit v papírové podobě:
Nebo poslat poštou na adresu: Partners Banka, Türkova 2319/5b, 149 00 Praha 4.
Co se stane po doručení dokumentu? Jakmile banka obdrží dokument Vypořádání dědictví, vypořádá účty dle pokynů uvedených v tomto dokumentu.
Kolik času mám na doložení účelu?
Na doložení účelu je maximální lhůta 9 měsíců od podpisu smlouvy o půjčce
Jak doložím účel u půjčky na bydlení PLUS?
Ve smlouvě se dohodneme na termínu a způsobu doložení. Podklady pak můžete předat svému poradci, nebo nám je jednoduše zaslat přes mobilní aplikaci vložením dokumentů přímo u úvěru.
Co se stane, když nedoložím účel u půjčky na bydlení PLUS?
Nejprve vám v předstihu před koncem lhůty doložení připomeneme. Pokud ani tak podklady nedoložíte, máme ve smlouvě ujednáno, že se tak váš úvěr stane úvěrem neúčelovým a budeme muset upravit i sazbu tak, jak si ve smlouvě dohodneme.
Kolik času mám na doložení účelu u půjčky na bydlení PLUS?
Na doložení úvěru je u úvěru na bydlení plus standardně 12 měsíců, pokud si ve smlouvě nedohodneme jiné termíny.
Mohu zrušit platbu kartou, kterou jsem již autorizoval/a?
Jakmile je platba kartou autorizována bankou, dochází k rezervaci prostředků na vašem účtu. Pokud nejde o duplicitní platbu nebo pokud obchodník sám neprovede storno, takovou transakci není možné jednostranně zrušit ani uvolnit zablokované prostředky. V takovém případě bude transakce zaúčtována.
Pokud máte pochybnosti o správnosti transakce – například jste neobdrželi zboží, služba nebyla poskytnuta, nebo máte pocit, že platba proběhla bez vašeho vědomí – můžete po jejím zaúčtování podat reklamaci a požádat o chargeback.